ślimaki nie ptaki
Roman Tyczka
2019-04-03 11:15:35 UTC
Grupa jakby martwa, lub może zombie ;-)
Czas poruszyć grunt, wiosna jest :-)

Mam pytanko, jaką macie opinię o ślimaku świderku?
Dostałem od kogoś małe akwarium, jeszcze w nim była woda i kilka roślin,
dolałem wody i postawiłem tak w kącie, stało nieogrzewane i nieoświetlone
przez 2-3 m-ce, potem dałem grzałkę i wrzuciłem kilka krewetek.
Teraz okazało się, że było tam kilka świderków, które zaczęły się mnożyć i
jest ich już sporo, nie wiem co z nimi robić. Czy warto wpuścić do dużego
zbiornika? Czy one nie są problematyczne?
Roman Tyczka
cyklista
2019-04-04 08:21:59 UTC
Post by Roman Tyczka
[...]
One są potrzebne i pomocne ale jak brak im naturalnego wroga to nic
dziwnego że się bardzo mnożą (zwłaszcza jak ktoś przekarmia ryby).
Możesz dodac do akwarium naturalnych wrogów, albo ryby albo ślimaki
helenki, albo mniej karmic ryby żeby dla swiderków nic nie zostawało.

---
Roman Tyczka
2019-04-04 11:40:50 UTC
Post by cyklista
Post by Roman Tyczka
[...]
Z prześlimaczeniem nie mam problemu, bo temat mi nieobcy.
Pytam konkretnie o świderki, bo w dużym zbiorniku mam ampułki i je lubię, a
świderki jak piszą w sieci są dobre, bo ryją w dnie (czego ampułki nie
robią), ale też straszą o chorobach od nich, więc zwątpiłem czy je do
dużego wpuścić czy lepiej nie.
No i poza tym to czy ryjąc nie niszczą roślin? Ponoć nie i nawet to
korzystne dla systemu korzeniowego, ale pytam o doświadczenia Wasze.
Roman Tyczka