Jakie glony zjada Amano?
Tomasz Śmigielski
2004-05-26 07:16:45 UTC
Jakie postacie glonów zjada krewetka Amano:
1) nitkowate wiszące na roślinach?
2) pędzelkowane (czarne włochate dywaniki wysokości ok. 2mm)?
3) zielony nalot na szybach?
4) brązowy nalot?

Z tego co wyczytałem to zjada 1 i 2, nie zjada 4 (okrzemki?),
ale nie wiem co z glonami na szybach?
Ile sztuk można wsadzić do małego (25L) akwarium z 4 gupikami i
narybkiem? Czy będą zjadać narybek gupików (wcale się nie obrażę
bo nie wiadomo co z tym robić, a duże wszystkiego nie wyjedzą)?
Czy będą się nadawać do czyszczenia z glonów bardziej niż otoski?
Mnie w sumie glony na szybach nie przeszkadzają bo wolno rosną,
ale nitkowate i pędzelkowate są upierdliwe.

proszę o potwierdzenie i uzupełnienie mojej wiedzy,

pozdrawiam,
Tomek
Jader
2004-05-26 08:04:33 UTC
Hehe, po przeczytaniu tytułu odruchowo pomyślałem, że pewnie nori w swoim
codziennym sushi :)

Jader

p.s. np takie :)

Makizushi:

Przygotowac platki nori, podpiec je nad plomieniem.
Surowego tunczyka pokrajac w paski dlugosci platkow nori, szerokosci 1 cm.
Wasabi >(zielony chrzan) utrzec, rozgniesc na mase z woda. Rozlozyc po
platku nori, na to polozyc troche ryzu, rowno rozlozyc na platku nori. W
srodku ryzu wgniesc rynienke, wypelnic ja masa z wasabi. Na to polozyc kilka
paskow tunczyka. Zrolowac - powstanie rolka dlugosci ok. 12 cm. Pokrajac ja
ostrym nozem (ciecie musi byc gladkie!!!!) na 3 sztuki.
Jackie
2004-05-26 08:59:34 UTC
Post by Jader
[...]
I wyrzucić do kosza ;)
--
-------Jackie-------
****************
Malawi Mafia & Co.
Jader
2004-05-26 10:22:10 UTC
Post by Jackie
I wyrzucić do kosza ;)
Hehe, nie wiem, szczerze mówiąc nie próbowałem, ale to może być nawet
jadalne (bardziej niż okrzemki, zresztą nori to ponoć odmiana kranorostów ;)

Jader
Jackie
2004-05-26 10:29:39 UTC
Post by Jader
Post by Jackie
I wyrzucić do kosza ;)
Hehe, nie wiem, szczerze mówiąc nie próbowałem, ale to może być nawet
jadalne (bardziej niż okrzemki, zresztą nori to ponoć odmiana kranorostów ;)
A ja raz spróbowałam i nie da się tego zjeść...
Może trafił mi się felerny okaz? W każdym razie wolę gołąbki i schabowe ;)

Żeby nie było że jestem niepostępowa - zdarzało mi się jadać różne
egzotyczne potrawy i niektóre mi b. smakowały. Jednak kuchnia japońska jest
dla mnie nie do zaakceptowania.
--
-------Jackie-------
****************
Malawi Mafia & Co.
Waldeusz
2004-05-26 11:10:04 UTC
Post by Jackie
Żeby nie było że jestem niepostępowa - zdarzało mi się jadać różne
egzotyczne potrawy i niektóre mi b. smakowały. Jednak kuchnia
japońska jest dla mnie nie do zaakceptowania.
Nawet po hipnozie pana Takashi ??

:))

Pozdrawiam
Waldeusz
deepblue
2004-05-26 12:42:50 UTC
Post by Waldeusz
Nawet po hipnozie pana Takashi ??
:))
LOL :)))
deepblue
Jackie
2004-05-26 12:48:24 UTC
Post by deepblue
Post by Waldeusz
Nawet po hipnozie pana Takashi ??
:))
LOL :)))
Wredni koledzy z p.r.a. ;)
--
-------Jackie-------
****************
Malawi Mafia & Co.
deepblue
2004-05-26 14:35:56 UTC
Post by Jackie
Wredni koledzy z p.r.a. ;)
Waldeusz, masz chyba rację z tą hipnozą, już działa ;)
deepblue
ba_jaga
2004-05-26 08:12:29 UTC
Ten wpis może być nieodpowiedni. Kliknij, aby go wyświetlić.
Aerop
2004-05-26 08:41:51 UTC
Post by ba_jaga
Nie zjedzą niczego poza glonem.
A tu się nie zgodzę.

Amano jedzą glony aż miło, ale mięsnym pokarmem również nie gardzą.
Moje gdy dopadną rureczniki to aż się trzęsą i nie ma takiej ryby, która by
im to zabrała, a w moim głównym akwarium to rządzi stary Ancistrus :-).

Małe ancistrusy tez zostały przez Amano "wyczyszczone" tak, że zostały ości
i co twardsze elementy skóry.
Nie widziałem jednak, czy upolowały narybek, czy znalazły taki, który padł.
Polowanie wprawdzie mało prawdopodobnym jest, gdyż obie pary odnóży, których
używają do pobierania pokarmu są stosunkowo krótkie, a szczypce są malutkie,
to nie wyklucam tez takiej możliwości.

Pozdrawiam

Aerop
ba_jaga
2004-05-26 08:50:42 UTC
Użytkownik "Aerop"
"ba_jaga"
Post by ba_jaga
[...]
W czasie kiedy już posiadałam amano urodziły mi się variatusy,
[kolega ma gupiki wiec podobnie ;] i w tym kontekście pisałam
o nie jadaniu mięsa [narybku pływającego] - za nieścisłe wyrażenie
się przepraszam ;)
Nie widziałam moich amano na razie przy mrożonkach, może mam je
po prostu zbyt krótko :D

Małgorzata N.
Wrocław - wta
ba_jaga<at>akwarium.wroc.pl
Pszemol
Najwyraźniej. Krewetki są wszystkożernymi oportunistami.
@Greg@
2004-05-26 09:44:31 UTC
Post by Aerop
[...]
Potwierdzam

Moje też wolą ochotkę, rurecznika, płatki, czy też żółtko jajka. W czasie
karmienia ryb robią przegląd tego co spada na dno i lepsze kawałki zabierają
w ustronne miejsce celem konsumpcji.

Widziałem jedną jak obgryzała małego zmienniaka, nie wiem tylko czy go
upolowała czy też znalazła już martwego. Czy ktoś widział, żeby Amano
polowała na małe rybki ?

@Greg@
Agnieszka Preiss
2004-05-26 10:07:09 UTC
Post by ba_jaga
Nie zjedzą niczego poza glonem. Mam otoski i amano, sądzę że
dopiero taki komplet daje najlepsze wyniki.
w moim akwa 72 l. mam trzy amano i po przeczytaniu tego zdania chyba dokupie
otoski, ale ile? walcze z glonami i mam juz ich dosc...czy otoski beda jadly
glony nitkowate przy powierzchni wody (na nurzancu)? bo z tymi mam duzy
klopot i anubias zostal zaatakowany przez glony, ale amano cos kiepsko sie
nim interesuja:( moze ich za malo mam, ale narazie brak funduszy na wiecej
krewetek - niestety sa ciut drogie:)
Post by ba_jaga
pozdrawiam
Małgorzata N.
pozdrawiam
Agnieszka
ba_jaga
2004-05-26 10:10:46 UTC
Użytkownik "Agnieszka Preiss"
Post by Agnieszka Preiss
[...]
No wiesz, ja to miałam i otoski i nitki ;)))))))
Dlatego kupiłam amano ;D
A cena .... naprawdę bardzo podobna .... ;]

Małgorzata N.
Wrocław - wta
ba_jaga<at>akwarium.wroc.pl
Agnieszka Preiss
2004-05-26 10:30:01 UTC
Post by ba_jaga
No wiesz, ja to miałam i otoski i nitki ;)))))))
Dlatego kupiłam amano ;D
czyli dopiero amano wyczyscily nitki?? u mnie tez cos tam czyszcza, ale na
nurzancu przy pow wody dalej sa - juz nie moge z tym glonami:( nigdy nie
mialam problemu, a teraz sie pozbyc nie moge...
Post by ba_jaga
A cena .... naprawdę bardzo podobna .... ;]
chyba mnie trafi:)
Post by ba_jaga
Małgorzata N.
pozdrawiam
Agnieszka
ba_jaga
2004-05-26 11:21:24 UTC
Post by Agnieszka Preiss
czyli dopiero amano wyczyscily nitki?? u mnie tez cos tam czyszcza, ale na
nurzancu przy pow wody dalej sa - juz nie moge z tym
nami:(

A próbowałaś im pomóc ? Może uwal tego nurzańca do miejsc
w których jest czysty ? Przecież odrosną nowe liście :]
Post by Agnieszka Preiss
nigdy nie mialam problemu, a teraz sie pozbyc nie moge...
U mnie było mocno podobnie, kilka lat nic ...... aż się dorobiłam ;)
Niejako na własną prśbę, można by powiedzieć ;>
Wpakowałam kilka roślin które [o naiwności] sądziłam
że wystarczy jak "obiorę" z nitek przed wsadzeniem ..... no i nie
wystarczyło ;] .... mało tego, zasadziłam żabienicę, która miała
coś na listkach, ale to nie wyglądało jak czarne krzaczki .... po prostu
w miękkiej wodzie miały gorsze warunki i się naciełam, to jednak
były krasnorosty ........
Najczęściej jest tak, że sami prosimy się o kłopoty ;))))
Teraz zaglądam do akwa nareszcie z uczuciem ulgi, po glonach
ani śladu, ale wiem że to pozory, w wodzie zapewne krążą zarodniki
i czekaja na okazję ....... ;o)
Post by Agnieszka Preiss
Post by ba_jaga
A cena .... naprawdę bardzo podobna .... ;]
chyba mnie trafi:)
No co Ty, nie tak szybko ;) Pokombinuj, poradzisz sobie, wiem że to
możliwe, choć nie dzieje się nagle ;D
Małgorzata N.
Wrocław - wta
ba_jaga<at>akwarium.wroc.pl
Agnieszka Preiss
2004-05-26 13:29:56 UTC
Post by ba_jaga
A próbowałaś im pomóc ? Może uwal tego nurzańca do miejsc
w których jest czysty ? Przecież odrosną nowe liście :]
tak zrobilam:( ale znowu zaczynaja sie diably pojawiac...
Post by ba_jaga
Najczęściej jest tak, że sami prosimy się o kłopoty ;))))
wiem:) ale nie wiem co zle zrobilam...niedlugo oddam dwie ryby - moze jest
ich za duzo?
Post by ba_jaga
No co Ty, nie tak szybko ;)
ja juz jakies 2 miesiace walcze - moze to malo, ale juz nie moge patrzec na
glony:)
dzisiaj bylam w sklepie i patrzylam na otosy - cena 7 zl amano 12 zl - ale
facet mnie tak wkurzyl, ze wyszlam:)

Post by ba_jaga
możliwe, choć nie dzieje się nagle ;D
ale ile czasu jeszcze musze czekac?:)
Post by ba_jaga
pozdrawiam
Małgorzata N.
pozdrawiam
Agnieszka
@Greg@
2004-05-26 13:44:41 UTC
Post by Agnieszka Preiss
dzisiaj bylam w sklepie i patrzylam na otosy - cena 7 zl amano 12 zl - ale
facet mnie tak wkurzyl, ze wyszlam:)
Trochę drogo. Ja kupowałem w Krakowie Otoski po 5zł, Amano po 9 zł

@Greg@
Agnieszka Preiss
2004-05-26 14:04:48 UTC
Post by @Greg@
Trochę drogo. Ja kupowałem w Krakowie Otoski po 5zł, Amano po 9 zł
ano...a te ceny to warszawskie - tu wszystko jest drozsze:(
Post by @Greg@
@Greg@
pozdrawiam
Agnieszka
l***@poczta.onet.pl
2004-05-26 14:06:14 UTC
Post by Agnieszka Preiss
Post by @Greg@
Trochę drogo. Ja kupowałem w Krakowie Otoski po 5zł, Amano po 9 zł
ano...a te ceny to warszawskie - tu wszystko jest drozsze:(
Post by @Greg@
@Greg@
pozdrawiam
Agnieszka
Ja kupowałem amano i po 12 (Kakadu) i po 9 (Anna ZOO), ale nie chcą jeść
glonów, tylko przegrzebują żwirek. Może jak go oczyszczą to zainteresują się
zielonym.
Pzdr.
Leszek
Joanna S.
2004-05-26 14:17:14 UTC
Agnieszko,
na Ursynowie jest nowy sklepik akwa przy stacji Stoklosy zaraz za salonem
Fiata w bloku na dole po prawej stronie, mają dość skromny wybor ale
przesympatyczną obsługę (b.mila kobietka sprzedaje i doradza) i tam krewetki
maja chyba po 8 zł z tego co pamiętam, otosków nie kojarze.

Za to otoski po 4 zł są przy stacji metra Politechnika na Nowowiejskiej przy
sklepie z rowerami,ostatnio co prawda ich nie bylo jak zagladalam w zeszla
srode ale warto sie dowiedzieć, kosiarki tez mają po 4 zeta wiec cena
niewygorowana, mimo ze ten sklepik z tego co wiem cieszy się średnią sławą ja
mam stamtąd te rybcie i zyją i sa zdrowe.
lianka
2004-05-26 14:34:33 UTC
Post by Joanna S.
[...]
Ja swoje kupilam za 6 zl na tarchominie na ul. Mehoffera miedzy
pawilonami. Je glony az milo popatrzec.
A przy okazji witam wszystkich - jestem tu po raz pierwszy
N.
Agnieszka Preiss
2004-05-26 16:40:45 UTC
Post by lianka
Ja swoje kupilam za 6 zl na tarchominie na ul. Mehoffera miedzy
pawilonami. Je glony az milo popatrzec.
ale jakie glony?:) i piszesz o otoskach czy amano?:)
Post by lianka
N.
pozdrawiam
Agnieszka
lianka
2004-05-29 11:30:37 UTC
Post by Agnieszka Preiss
Post by lianka
Ja swoje kupilam za 6 zl na tarchominie na ul. Mehoffera miedzy
pawilonami. Je glony az milo popatrzec.
ale jakie glony?:) i piszesz o otoskach czy amano?:)
Pisze o otaskach a co do glonow to az sie wstyd przyznac bo nie wiem jakie je.
Najwazniejsze ze w akwa nie ma prawie zadnych :)
pozdrawiam
N.
Agnieszka Preiss
2004-05-26 16:41:58 UTC
Post by Joanna S.
i tam krewetki
maja chyba po 8 zł z tego co pamiętam, otosków nie kojarze.
to jest juz bardziej normalna cena;) choc wolalabym juz nie kupowac
krewetek, bo za nimi nie przepadam:) jakos ich wyglad nie przemawia do
mnie;)
Post by Joanna S.
Za to otoski po 4 zł są przy stacji metra Politechnika na Nowowiejskiej przy
sklepie z rowerami,
to tez bardzo tanio - wielkie dzieki:)

pozdrawiam
Agnieszka
ba_jaga
2004-05-26 13:43:53 UTC
Post by ba_jaga
możliwe, choć nie dzieje się nagle ;D
ale ile czasu jeszcze musze czekac?:)
LOL ;))))) Najlepiej do skutku ;D

Małgorzata N.
Wrocław - wta
ba_jaga<at>akwarium.wroc.pl
Agnieszka Preiss
2004-05-26 14:05:21 UTC
Post by ba_jaga
LOL ;))))) Najlepiej do skutku ;D
mam nadzieje, ze wczesniej nie zlikwiduje akwa...
Post by ba_jaga
pozdrawiam
Małgorzata N.
pozdrawiam
Agnieszka
Waldeusz
2004-05-26 11:07:47 UTC
Post by ba_jaga
[...]
U mnie na nitki przestawily sie mlode black molly
wystarczy im co nieco przyciac koryto ;)

Pozdrawiam
Waldeusz
Tytus
2004-05-26 09:17:26 UTC

Użytkownik "Tomasz Śmigielski"
[...]

U mnie nie zjada zadnych z tych glonów...natomiast bardzo szybko znajduje
zywe ktorego nie zjadły ryby...

*** Ile sztuk można wsadzić do małego (25L) akwarium z 4 gupikami i
narybkiem? Czy będą zjadać narybek gupików (wcale się nie obrażę bo nie
wiadomo co z tym robić, a duże wszystkiego nie wyjedzą)?

2-3 szt...a narybek jak sie da to zjedzą...

***Czy będą się nadawać do czyszczenia z glonów bardziej niż otoski? Mnie w
sumie glony na szybach nie przeszkadzają bo wolno rosną,

Otosy nie czyszczą Ci szyb???

*** ale nitkowate i pędzelkowate są upierdliwe.

Na pewno krewetki nie zjedzą tych glonów...

Jacek Sawa
GG 4035048
m***@gmail.com