*nawożenie
iwo
2006-03-01 08:59:43 UTC
czym, w jakich ilosciach i jak nawozic rosliny??malo sie orientuje-dopiero
planuje zalozyc roslinne..tak wiec wszystkie dobre rady bedą dla mnie cenne!!
z gory dziekuje!!
<$> yuma <$>
2006-03-01 14:31:53 UTC
Post by iwo
czym, w jakich ilosciach i jak nawozic rosliny??malo sie orientuje-dopiero
planuje zalozyc roslinne..tak wiec wszystkie dobre rady bedą dla mnie cenne!!
z gory dziekuje!!
jak do tej pory z produktow firm tetry, sera i
pokon. Najlepszy jest pokon przeciw chlorozie,
teraz jest sprzedawany pod inną nazwa. Skład
pozostal bez zmian.
--
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
email kociuba(@)hoga(.)pl(.)POplUSUN

Wszystko co madre powiedzieli juz wczesniej...
Kasprowy
2006-03-01 18:20:22 UTC
Post by <$> yuma <$>
teraz jest sprzedawany pod inną nazwa. Skład
pozostal bez zmian.
Podziel się z nami nową nazwą pokonu
Ostatnio, czyli w styczniu 2006 nazwa pozostawała ta sama
Chyba że spotkałęm starą dostawę w co wątpię po dacie na opakowaniu

Pozdrawiam Kasprowy
http://akwarium.toplista.pl/?we=kasprowy
Post by <$> yuma <$>
--
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
<$> yuma <$>
2006-03-02 13:11:13 UTC
Post by Kasprowy
Podziel się z nami nową nazwą pokonu
Ostatnio, czyli w styczniu 2006 nazwa pozostawała ta sama
Chyba że spotkałęm starą dostawę w co wątpię po dacie na opakowaniu
Widzialem na polce w sklepie nowe etykiety,
porownalem opakowania oprocz nazwy i etykiety nic
sie nie zmienilo (chodzi o sklad). Patrzylem na
date waznosci starsze opakowania (poprzednia nazwa
termin to 2009 rok na nowych juz 2010) Co do
nazwy podjade i podam pelna bo nie pamietam.
--
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

Kasprowy
2006-03-02 17:48:20 UTC
Użytkownik "<$> yuma <$>" <***@hoga.plUSUNTO> napisał w
wiadomości news:du6qtq$426$***@ftp.idg.com.pl...
). Patrzylem na
Post by <$> yuma <$>
date waznosci starsze opakowania (poprzednia nazwa
termin to 2009 rok na nowych juz 2010) Co do
nazwy podjade i podam pelna bo nie pamietam.
Będę wdzięczny

--
Post by <$> yuma <$>
--
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
Elfir Dar'n'Ytta
2006-03-01 22:39:18 UTC
Post by iwo
czym, w jakich ilosciach i jak nawozic rosliny??malo sie orientuje-dopiero
planuje zalozyc roslinne..tak wiec wszystkie dobre rady bedą dla mnie cenne!!
Rosliny nawozi sie w konkretnym celu - by dostarczym im skladnikow
odzywczych. Stad w kazdym akwarium sprawdza sie inny nawoz. Zalezy to od
podloza, wody w kranie, iloscie oswietlenia, obsady zwierzecej i roslinnej.
Mysle, ze kazdy "rosliniarz" probowal wielu nawozow, zanim dobral
odpowiadajacy. Ale wcale nie zanzcy, ze w innym akwarium bedzie rownie
rewelacyjnie dzialal.
Dopoki malo wiesz o swoim zbiorniku, moim zdaniem, powinenes kupic nawoz
firmowy, np. PG Ferro. Jak sie okaze niewystarczajacy lub sam bedziesz w
stanie okreslic jakie pierwiastki sa najbardziej potrzebne w twoim akwarium,
wtedy mozna zaczac bawic sie w "samorobki".

Elfir
Santana
2006-03-02 02:48:47 UTC
Post by Elfir Dar'n'Ytta
[...]
Witaj
Nie jestem pewien czy PG Ferro to dobra propozycja "na początek" Może
prędzej PG Classic. Ferro ma dość ograniczone spektrum, tzn. ma uzupełnić
niedobory żelaza. Tak mi się przynajmniej wydaje :) IMHO najlepszym
"uniwersalnym" nawozem jest Tetra Planta Min. Nie jest to nawóz dla
wyczynowców, ale zaspokaja podstawowe potrzeby roślin. I do tego jest tani
przy przemyślanym zakupie. 5 litrów kosztuje około 140 zł, czyli 500ml
wychodzi około 14zł. Taniej wychodzą chyba tylko samoróbki :)
Pozdrawiam
Jacek
Elfir Dar'n'Ytta
2006-03-02 19:12:00 UTC
Post by Santana
Nie jestem pewien czy PG Ferro to dobra propozycja "na początek" Może
prędzej PG Classic. Ferro ma dość ograniczone spektrum, tzn. ma uzupełnić
Bardzo mozliwe - ja zaczynalam od PGC i mialam bardzo wyrazne niedobory
zelaza - musialam sobie dokupic chelat.
Post by Santana
niedobory żelaza. Tak mi się przynajmniej wydaje :) IMHO najlepszym
"uniwersalnym" nawozem jest Tetra Planta Min. Nie jest to nawóz dla
Akurat tu mam niezby dobre doswiadczenia, gdyz dla mnie tez nawoz jest za
malo stezony, jak dla holendra (a takie akwarium ma byc zalozone). To dobry
nawoz do akwarium towarzyskiego z nadprodukcja zwiazkow azotowych.
Juz bardziej stawialabym na nawoz Sery.

Jak widac - co akwarysta to inna opinia i inne doswiadczenia :)

Elfir
Kasprowy
2006-03-03 18:50:11 UTC
Post by Elfir Dar'n'Ytta
Post by Santana
[...]
Z moich spostrzeżeń również wynika że za mało żelaza
dopiero codzienne dawkowanie w podwojonej ilości od zalecanej
wyraźnie poprawiło kondycję roślin

Elfir Dar'n'Ytta
2006-03-03 20:21:47 UTC
Post by Kasprowy
Z moich spostrzeżeń również wynika że za mało żelaza
dopiero codzienne dawkowanie w podwojonej ilości od zalecanej
wyraźnie poprawiło kondycję roślin
Ale wtedy mialam za duzo fosforu :)

Elfir
Kasprowy
2006-03-04 10:22:00 UTC
Post by Elfir Dar'n'Ytta
Post by Kasprowy
Z moich spostrzeżeń również wynika że za mało żelaza
dopiero codzienne dawkowanie w podwojonej ilości od zalecanej
wyraźnie poprawiło kondycję roślin
Ale wtedy mialam za duzo fosforu :)
Niestety fosforu nie mierzyłem...

--