Ampularia mi ucieka z akwarium ;(
£ukasz Mo¿d¿eñ
2004-07-11 01:12:17 UTC
Witam.

Swego czasu miałem ampularię w Malawi 240l. Od jakichś 3 tygodni przełożyłem
ją do innego akwa, w którym są m.in. mieczyki i gupiki. I co się dzieje.
Któregoś dnia zaglądam do akwa a ślimaka nie ma. Znalazłem po 2 dniach na
podłodze. Włożyłem do akwa z powrotem. Po jakimś czasie zaczął się ruszać.
Szkoda tylko że on już tak raz albo dwa to zrobił po tym wyjściu. Co się
dzieje? Czemu on ucieka? Czyżby wolał malawi? Rybki nie wyskakują. Akwa 50l,
sporo roślinek, sporo rybek (wg mnie przerybione i to sporo przez ok.15
sztuk 1-2cm mieczyków), temp. ok.26'C. Z góry dzięki za odpowiedź.

Łukasz Możdżeń
GG: 3239318
***@o2.pl
www.lovers.prv.pl
Iwona Palczewska
2004-07-11 10:34:41 UTC
Post by £ukasz Mo¿d¿eñ
[...]
Chce złożyć jajeczka :-))
pozdrawiam
Iowna
Tony Halik
2004-07-11 11:09:43 UTC
Witaj Iwona,
Post by Iwona Palczewska
Chce złożyć jajeczka :-))
pozdrawiam
Iowna
Ja na to:

No wlasnie moja w sobote chciala, a ja w tym czasie mylem pokrywe :(
Spadla i teraz kurczaki sie nie rusza. Przezyje to to?
--
Pozdrawiam! Rafal - Tony Halik
tlen: tony_halik1
gg: 1323305
Iwona Palczewska
2004-07-11 11:20:34 UTC
Użytkownik "Tony Halik" <***@wytnij_to_neostrada.pl> napisał w
wiadomości news:***@neostrada.pl...
[ampularia]
Post by Tony Halik
Spadla i teraz kurczaki sie nie rusza. Przezyje to to?
Moje kiedyś popełniły takie zbiorowe "samobójstwo", przeleżały na dywanie do
rana, po włożeniu do akwarium sie nie ruszały, wieczko miały nie w pełni
zamknięte, dotykanie wystającego ciała ślimaka nic nie dawało, bo się z
jajami nie mieściły w muszli. Myślałam, że już po nich, nie pamietam jak
długo to trwało, ale długo, bo nawet wyciagałam je i obwąchiwałam, czy się
już nie psują ;-) Ale jakoś się zreanimowały, czego i Twoim życzę

iwona
£ukasz Mo¿d¿eñ
2004-07-11 12:40:08 UTC
Aha. To co ja mam z nią zrobić? Postawić na wzmocnieniu akwa? Wzmocnienie
nie jest zalane. 2 cm brakuje do zalania. Zalać i ją tam zostawić? Co
konkretnie radzicie?

Łukasz Możdżeń
GG: 3239318
***@o2.pl
www.lovers.prv.pl
Iwona Palczewska
2004-07-11 13:41:32 UTC
Post by £ukasz Mo¿d¿eñ
Aha. To co ja mam z nią zrobić? Postawić na wzmocnieniu akwa? Wzmocnienie
nie jest zalane. 2 cm brakuje do zalania. Zalać i ją tam zostawić? Co
konkretnie radzicie?
Ampularie składają jaja poza wodą, one muszą wisieć w powietrzu, nad wodą.
Moje składały jaja na szybie pokrywowej, a jak się wylęgały małe ślimaczki
to spadały prosto do wody. Jeżeli nad lustrem wody jest wystarczająco dużo
miejsca, to ona sobie znajdzie miejsce i złoży jaja.
pozdrawiam
iwona
Tony Halik
2004-07-11 21:35:00 UTC
Witaj Iwona,
Post by Iwona Palczewska
[...]

Dokladnie tak to wyglda. Nie smierdzi wiec poczekam.
gg: 1323305
mike
2004-07-13 14:51:55 UTC
może "lamerskie" pytanie - ale chcę się upewnić :
czy do rozrodu ampulari potrzebne sądwa osobniki - czy poradzi sobie jeden ? :P

wiemże głupie - ale nie wiem .. na zdrowy rozsądek - to potrzeba dwa - ale na
pewno ?
Tony Halik
2004-07-13 21:49:22 UTC
Witaj mike,
Post by mike
[...]

Kontrowersyjne pytanie. Ostatnio byla ostra dysputa na ten temat.
Jedni mowili, ze sa obojniakami, inni ze nie. Na zdjeciach widac
jednak organy plciowe, rozniace osobniki. U mnie podpatrzylem swoje
ampulki i chyba na 99% jedna sklada jajka.
Podobno slimak ten potrafi przechowywac nasienie samca i zlozyc
jaja dlugo po tym jak zostaly rozdzielone.
gg: 1323305
a***@gmail.com
Ampularie nie są obojnakami. Z zewnątrz płeć jest praktycznie nie do odróżnienia. Sposób. Mieć ze 4-5 sztuk. To daje większe prawdopodobieństwo, że znajdzie się parka. A potem do akwa, karmić i być cierpliwym. Dadzą sobie radę. :)
Roman Tyczka
2018-10-16 07:52:53 UTC
Post by a***@gmail.com
Post by Tony Halik
Witaj mike,
Post by mike
[...]
No, po 14 latach mike i Tony mogą już mieć inne wątpliwości :-)
Roman Tyczka
Oko_weza
2004-07-14 06:47:13 UTC
A odnośnie tematu przyklej ja na kropelke