jaka krewetka
SzymaneK
2004-04-13 10:35:22 UTC
Witam mam pytanie do ludzi z paktyka :) jaka krewetke polecacie bo czytam
czytam i i tak nic nie wiem !

amano ?
szklista ?
filtrujaca ?

SzymaneK
Kizia
2004-04-13 13:36:01 UTC
Post by SzymaneK
[...]
Osobiscie polecam filtrujaca:) Mile jest to stworzonko i przy okazji
pozyteczne. Moja rozwija sie ladnie i juz nawet raz panceryk zrzucila:)
pozdrawiam
kizia
manach
2004-04-13 14:17:51 UTC
Post by SzymaneK
amano ?
pozyteczne zwierzatko w sumie robi to mniej wiecej to samo co glonojady :) a
wiec bardzo lubiane przez akwarystow
Post by SzymaneK
szklista ?
nie mam doswiadczenia - z tego co slyszalem potrafi poobgryzac listki
roslinkom
Post by SzymaneK
filtrujaca ?
wylapuje resztki pozywienia znajdujacego sie w wodzie. bardziej dekoracyjna
od amano (IMHO)
Szo
2004-04-13 16:54:54 UTC
Post by SzymaneK
filtrujaca ?
wylapuje resztki pozywienia znajdujacego sie w wodzie. bardziej dekoracyjna
od amano (IMHO)
co do amano to sie nie wypowiem bo nie mam :)

ale szklista na pewno nie podgryza listkoow.. wrecz przeciwnie..czaila sie
tylko kiedy wrzuce jakas ochotke albo wodzienia i polowala :) bardzo
spektakularne widowisko :) niestety.. kiedys byla nieuwazna podczas
wylinki.. nie doszla najwyrazniej do schronu i skalary mialy kolacje.. :/

filtrujace bardzo slodkie :D chodza kupa po dnie i wyszukuja to owo.. lubia
wylapywac drobny pokarm z pradu wody.. sypie im co jakis czas tropicala dla
narybku..a ten kiedy zaczyna opadac jest pochlaniany przez krewetki..

zaopatrz sie w przynajmniej we 2-3 kryjoowki.. dosyc szczelne.. zeby nie
spotkalo ich to co moja biedna szklista..

pozdr

Szo
Tytus
2004-04-14 06:58:09 UTC
Witka
***U¿ytkownik "SzymaneK"
Witam mam pytanie do ludzi z paktyka :) jaka krewetke polecacie bo czytam

amano ?

Nie mam nie wiem

***szklista ?

Spotka³em sie z opini± (ku ktorej siê sk³aniam) ze chyba czê¶æ tych krewetek
jest jest slonowodna a sprzedawane sa do baniaków s³odkowodnych, bo jak
wyt³umaczyæ zgon 3 z 6 szt w ci±gu 36 godzin po przyniesienu do
baniaka...Ogo³nie komiczne zwierz±tko, bardzo dobrze p³ywa i rwie sie
pierwsze do karmy....Mysle ze kiedy¶ ta wyrywno¶æ sie dla nich zle
skoñczy...Widzia³em nawet lekko wybarwion± na czerwono krewetkê szklist± bo
tak to wygladu nie maja...Na pewno pozyteczne stworzonko

***filtrujaca ?

Reprezentacyjna, duza, bardzo ladna i spokojna krewetka, moje siedzia³y na
filtrze dopoki nie zorientowa³y sie ze na dnie jest znacznie lepsze i
latwiejsze do znalezienia zarcie...Równie¿ sie niczego nie boja i nawet duzy
glonu¶ ma problemy z przepêdzeniem ich z okolicy w ktorej przebywa...Bardzo
³adnie sie wybarwiaja tylko prze zakupem trzeba te¿ ³adnych poszukaæ...

Ogólnie bardzo fajne i po¿yteczne zwierzaki obserwacja ich daje kupê
frajdy...
XAX
2004-04-15 04:46:27 UTC
Witam

Osobi¶cie preferuje Amano.
Mam 14 sztuk w akwarium 60 litrowym.
Jak masz ich wiêcej to dzia³aj± jak sprawny odkurzacz.
Wyjadaj± glony i resztki które spadaj± na dno i robi± to ca³y czas.
Nie s± agresywne.
Maj± jedn± wadê. Jak maja z ma³o pokarmu lub bardzo z³e warunki wody to mog±
uciec z baniaka.

Jak ju¿ koledzy wcze¶niej napisali ze szklistymi s± problemy. Du¿o moich
znajomych mia³o tajemnicze zgony tych krewetek. Czasem niszcz± ro¶liny.

Pozdrawiam XAX
Usuñ w emilu _antyspam_
Cz³owiek siê g³upi rodzi i g³upi umiera.
Jedni tylko trochê bardziej inni mniej.
Grzegorz J.
2004-04-15 06:48:42 UTC
Post by XAX
Jak ju¿ koledzy wcze¶niej napisali ze szklistymi s± problemy. Du¿o moich
znajomych mia³o tajemnicze zgony tych krewetek. Czasem niszcz± ro¶liny.
***
Mam szkliste od kilku miesiêcy i zero problemów, najlepszy widok to
wydzieranie tabletki z pod pyska zbrojnika :)). Wy¿eraj± wszystkie odpadki z
dna. Ro¶lin nie tykaj±.

Grzegorz Jankowski - Kraków
GG 2046561
www.kwant-gj.com
Kajetan Krupinski
2004-04-15 10:37:03 UTC
A ze świderkami się nie pokłócą?
Aerop
2004-04-15 18:44:36 UTC
Post by Grzegorz J.
Post by XAX
Jak ju¿ koledzy wcze¶niej napisali ze szklistymi s± problemy. Du¿o moich
znajomych mia³o tajemnicze zgony tych krewetek.
My¶lê, ¿e jest to problem nie tylko szklistych, ale ogólnie problem Œród³a.
S³ysza³em o masowych zgonach równie¿ w¶ród amano.
Post by Grzegorz J.
***
Mam szkliste od kilku miesiêcy i zero problemów, najlepszy widok to
wydzieranie tabletki z pod pyska zbrojnika :)). Wy¿eraj± wszystkie odpadki z
dna. Ro¶lin nie tykaj±.
W ogólnym mam amano i robi± niemal to samo. :-)

Tak dla uzupe³nienia informacji:
Amano s± najmniejsze z nich wszystkich. (ok 4 cm)
Filtruj±ca ok 5-6 cm
Szklista ok 5-8 cm (samica) ok10 cm (samiec)

Plecam zwiêz³e informacje www.akwa.aip.pl

http://www.akwa.aip.pl/macrobrach.html
http://www.akwa.aip.pl/krewamano.html
http://www.akwa.aip.pl/atya.html