Jakie towarzystwo dla bojownika?
Kobzacz
2004-01-10 12:36:57 UTC
Jestem tutaj nowy, wiec na wstepie chcialbym sie przywitac i pozdrowic
wszystkich uzytkownikow grupy!

Chcialbym wpuscic jednego samca bojownika do akwarium wielogatunkowego.
Aktualnie mam w nim molinezje, neony, kosiarki, kirysniki, glonojady,
brzanki sumatrzanskie, danio, rasbory oraz zalobnice. Czy we wspomnianym
towarzystwie bojownik bedzie sie dobrze czul? Mam watpliwosci zwlaszcza
jesli chodzi o brzanki, bo podobno obgryzaja one pletwy innym rybom, a
bojownik ma bardzo dlugie i delikatne pletwy.

Jesli nie da sie trzymac bojownika w w/w zestawie, to czy bedzie sie on
dobrze czul w kuli o pojemnosci 5l, raczej mocno "zaroslinionej", z
niewielkim ruchem wody? Jako przedstawiciel labiryntowatych nie ma chyba
zbyt duzych zapotrzebowan przestrzennych i tlenowych?

Swoja droga nie raz widzialem bojowniki trzymane w sklepach w plastikowych
kubeczkach do napojow o pojemnosci 0.2l i to czesto wypelnionych tylko w
polowie. Ryba nie miala sie nawet jak obrocic :/
Jakub "Kobzacz" Hladik
Geranium
2004-01-10 13:09:08 UTC
Ja też mam bojownika od niedawna, ale czytam te grupę bardzo dokladnie, co
i Tobie polecam, bo już wiele razu mówiono, że absolutnie nie kula (z
wielu przyczyn, także tlenowych) i akwarium powinno być normalne, co
najmniej 20-30 litrów, on lubi mieć zarośla ale i trochę poplywać. Filtr
jest konieczny, napowietrzanie nie.
Reszte wyczytasz wrzucają do wyszukiwarki słowo bojownik. Poza tym na
google wyszukaj sobie inne adresy o bojownikach. 9 stycznia wlasciciel
najlepszej strony o bojownikach pisal tu na grupie pl.rec.akwarium o
przeniesieniu swojej strony, znajdź tego posta i zajrzyj tam. Powodzenia!
Wiadomosc wyslano z serwisu http://rafa.home.pl
http://rafa.home.pl - Akwarystyka morska - kompendium wiedzy
Geranium
2004-01-10 13:18:16 UTC
Post by Kobzacz
kubeczkach do napojow o pojemnosci 0.2l i to czesto wypelnionych tylko w
polowie. Ryba nie miala sie nawet jak obrocic :/
To jest ta strona o której pisalam:
http://strony.aster.pl/faolan/bojownik.htm