woda z RO i mineralizacja
mietek
2005-06-23 17:03:28 UTC
Witam wszystkich grupowiczow.

Woda po przejsciu przez filtr RO niestabilne Ph i wartosci KH i GH = 0
Z powodu bardzo złej wody w kranie nie chce jej mieszac z woda z RO
I tu po mojej glowie chodzi jak wode z RO uczynic dobra do akwarium.

Poczytałem troche archiwum i znalazłem takie oto preparaty do
mineralizacji wody:

Preisa Diskus Mineralien
JBL AquaDur Plus
Sera Mineral Salt
Planta Gainer PRO Hydro Mineral.

Czy ktos mial do czynienia z w/w srodkami?
Jakie sie daje dawki aby otrzymac wode o GH = 6?
Jakie nalezy nastepnie dodawac nawozy dla roslin?

W akwa plywaja:
Neony Innesa
Kiryski Panda
Tetry Cesarskie

Z gory dziekuje
mietek
shida
2005-06-23 19:42:26 UTC
sol sera - lyzeczka od herbaty na wiadro okolo 15l two okolo 7 przy czubatej
8 przy bardzo palskiej 6 ;)

jbl wychodzilo mi troche wiecej...i trudniej sie mieszal... :)

nawozu dla roslin troche wiecej niz wg producenta (u mnie najlepiej
wychodzila tetra - 5l opakowanie najtaniej i najlepiej ;) ) ...ale to zalezy
od danego akwarium trzeba przetestowac :)

po za tym radze poszukac w archiwum..spora dyskusja o tym byla jakis czas
temu :)

shida ;)

ps teastowane dlugo bo u mnei 100% RO a akwaria 500l,200l,112l,54l ;) plus
kwarantanna ;) a ryby baaaardzo delikatne :))
Tomasz Kurek
2005-06-24 13:27:29 UTC
Poczyta³em troche archiwum i znalaz³em takie oto preparaty do
[...]
Wtopeczka

Stosowalem kiedys Preis'a discus mineralen i wszystko jest ok oprocz faktu
ze wartosci mierzalne KH otrzymuje sie dopiero przy poziomie okolo 16stN GH.
Najtaniej wychodzi stosowanie zwiazkow z poch. Poszukaj sobie w archiwum o
wtórnej mineralizacji wody bylo tego calkiem sporo.

Tomasz Kurek
=================
http://republika.pl/akwarium_tk
Waldeusz
2005-06-24 21:54:40 UTC
Post by Tomasz Kurek
Stosowalem kiedys Preis'a discus mineralen i wszystko jest ok oprocz
faktu ze wartosci mierzalne KH otrzymuje sie dopiero przy poziomie
okolo 16stN GH.
Ale Paletkom w akwa higienicznym to pewnie nie przeszkadza LOL
za przeproszeniem wystarczy "pierdnac" co2 i juz maja kwasno
nawet bez torfu ;)

Pozdrawiam
Waldeusz
Tomasz Kurek
2005-06-25 13:35:59 UTC
Post by Waldeusz
Ale Paletkom w akwa higienicznym to pewnie nie przeszkadza LOL
za przeproszeniem wystarczy "pierdnac" co2 i juz maja kwasno
nawet bez torfu ;)
Paletki dbaj± o higiene jak zadne inne :-)) Ciekawe czemu "wiekszosc"
paletkarzy zakwasza wode kwasami ?
Czy¿by taniej ? :-))

Tomasz Kurek
=================
http://republika.pl/akwarium_tk
Waldeusz
2005-06-25 20:42:26 UTC
Post by Waldeusz
Ale Paletkom w akwa higienicznym to pewnie nie przeszkadza LOL
za przeproszeniem wystarczy "pierdnac" co2 i juz maja kwasno
nawet bez torfu ;)
Paletki dbają o higiene jak zadne inne :-)) Ciekawe czemu "wiekszosc"
paletkarzy zakwasza wode kwasami ?
Czyżby taniej ? :-))
Moze i taniej ale napewno bardziej stabilnie
- w akwa higienicznym na ogol nie ma roslin, wiec i CO2 byc nie musi,
Jednak przy RO i TWW prawie zerowym
do zabawy niezbedny jest IMO Ph-kontroler ;)

Ps.
Wlasnie Tomku obserwuje teraz objawy "pozornych" brakow wapnia
po kontrolno-nadmiernym podawaniu potasu :)
rowniez w tym wypadku macrandra jest niezawodna
chyba nigdy nie zrezygnuje z tej rosliny - jest jak "krysztalowa kula" :D

Pozdrawiam
Waldeusz