przelicznik
Krzysztof Ostrowski
2005-06-07 21:02:22 UTC
Czesc.mambardzoprozaicznepytanie,zktorym kazdy sobie jakos radzi, a z uwagi
na fakt braku mojej wiedzy, ja nie wiem.
Chodzi mi o przeliczanie np.40 mg/l NO3 na inna jednostkę stosowaną przy
róznych domieszkach, cos wspominam °niemieckie. Czy posiada ktos biale na
czarnym napisane roznego rodzaju przeliczniki? Bylbym wdzieczny
Dzieki
Micha³ Kopystyñski
2005-06-07 21:20:42 UTC
NO2 (azotyny), NO3 (azotany), PO4 (fosforany) itp - mierzymy w mg/l,

pH (odczyn) przyjmuje sie, ze jest jbezwymiarowe

TwW (inaczej kH - twardosc weglanowa) i TwO (inaczej gH - twardo¶æ ogolna)
mierzona jest w stopniach niemieckich - °d

pozdrawiam
MK
Post by Krzysztof Ostrowski
Czesc.mambardzoprozaicznepytanie,zktorym kazdy sobie jakos radzi, a z uwagi
na fakt braku mojej wiedzy, ja nie wiem.
Chodzi mi o przeliczanie np.40 mg/l NO3 na inna jednostkê stosowan± przy
--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
Nat @ Jim
2005-06-07 21:33:51 UTC
Post by Micha³ Kopystyñski
TwW (inaczej kH - twardosc weglanowa) i TwO (inaczej gH - twardo¶æ ogolna)
mierzona jest w stopniach niemieckich - °d
i to jest g CaO na 1000ml wody - 1°d = 10mg/l
wiêc jest to do¶æ niewygodna jednostka przeliczniowa, ale powszechnie
u¿ywana
jim
Tony Halik
2005-06-07 22:17:41 UTC
Witam
Post by Micha³ Kopystyñski
NO2 (azotyny), NO3 (azotany), PO4 (fosforany) itp - mierzymy w mg/l,
1mg = 1ppm

Pozdrawiam Tony Halik
Pszemol
2005-06-08 03:52:33 UTC
[...]
Stopnie niemieckie dotyczą twardości wody.
NO3- to jon azotanowy, z twardością ani stopniami niemieckimi nie ma nic wspólnego.
Pszemol
2005-06-08 03:52:34 UTC
Chciałeś napisać 1mg/l = 1ppm, tak? ;-)
Bartosz Rakowski
2005-06-08 06:18:09 UTC
U�ytkownik "Nat @ Jim" <***@no.spam> napisa� w wiadomo�ci news:42a61292$***@news.home.net.pl...
[...]
Post by Nat @ Jim
i to jest g CaO na 1000ml wody - 1°d = 10mg/l
wiêc jest to do¶æ niewygodna jednostka przeliczniowa, ale powszechnie
u¿ywana
sorry Jim, ale 1 st = 10 mg to relacja obowi±zuj±ca dla stopni francuskich,
nie niemieckich.

Pozdrawiam
Bartek
Jim
2005-06-08 09:02:13 UTC
Post by Bartosz Rakowski
sorry Jim, ale 1 st = 10 mg to relacja obowi±zuj±ca dla stopni francuskich,
nie niemieckich.
Oj, poczytaj lepiej dobrze

jim
Jim
2005-06-08 09:19:28 UTC
masz tu ¶ci±gê
http://www.akwarium.org.pl/ksiazki/krib/intro-tables.html#ghth

jim
Tony Halik
2005-06-08 09:53:09 UTC
Witam
Post by Tony Halik
1mg = 1ppm
Chcia³e¶ napisaæ 1mg/l = 1ppm, tak? ;-)
1mg - milionowa czesc grama
1ppm - part per milion (to samo)
W naszym przypadku jednak masz racje, ze odnosi sie to do litra, zeby nie
bylo nieporozumien :)

Pozdrawiam Tony Halik
Bartosz Rakowski
2005-06-08 09:52:37 UTC
U�ytkownik "Jim" <***@no.spam> napisa� w wiadomo�ci news:42a6b415$***@news.home.net.pl...
[...]
Post by Jim
Oj, poczytaj lepiej dobrze
hmm, CaO :) moja wina.

Pozdrawiam
Bartek
Jim
2005-06-08 09:57:01 UTC
Post by Bartosz Rakowski
moja wina.
byle jaka¶ dobra, francuska :-)

jim
Biegunek
2005-06-08 19:47:58 UTC
Post by Tony Halik
Witam
Post by Pszemol
Post by Tony Halik
[...]
jak dla mnie 1 mg to 1/1000 g a jedna milionowa kilograma,a ppm i ppt to
jednostki stężenia a nie masy.
Biegun
Czarodziej
2005-06-08 21:30:05 UTC
Post by Biegunek
jak dla mnie 1 mg to 1/1000 g a jedna milionowa kilograma,a ppm i ppt to
jednostki stê¿enia a nie masy.
Biegun
No tak. A co jak masz stê¿enie masowe?
Tony Halik
2005-06-08 21:35:44 UTC
Witam
Post by Biegunek
jak dla mnie 1 mg to 1/1000 g a jedna milionowa kilograma,a ppm i ppt to
jednostki stê¿enia a nie masy.
Fakt masz racje. Walnalem byka. Oczywiscie, ze kilograma. Tylko nurtuje mnie
czemu na roznych stronach ppm jest jako mg/l, mg/m3 i jeszcze gdzies
znalazlem inny przelicznik. Strony zawieraja bledy? Przeciez w ulotkach z
ktorych odczytuje sie stezenie badanego zwiazku jest ilestam ppm lub mg/l.

Pozdrawiam
Pszemol
2005-06-09 04:37:59 UTC
[...]
I ulotki takie są prawdziwe. Tak samo jak witryny z 1mg/l jako 1ppm.
Jeśli natomiast ktoś napisał 1ppm = 1mg/m3 to palnął byka i to sporego...

p.s.
zawsze interpretowałem Twoje wypowiedzi tutaj jako chemicznego eksperta...
dziwią mnie naprawdę Twoje wątpliwości rachunkowe, masz chyba zły dzień ;-)
Pszemol
2005-06-09 04:38:00 UTC
Post by Tony Halik
Post by Pszemol
Post by Tony Halik
[...]
1ppm to jednostka stężenia a 1mg to po prostu ilość gramów, ciezar.
1ppm nie odnosi się koniecznie do litra. Możesz mieć przecież 40ppm
azotanów w 120 litrach i to oznacza stężenie. To coś jakbyś napisał
że procenty odnoszą się do litra, a przecież wcale nie...
1ppm to part per milion i ma to sens bo 1 litr wody to ~1.000g wody.
Jeśli masz więc 1mg w litrze wody to masz 1-tysieczna w tysiącu gramów,
czyli w jednym gramie będzie 1/1.000.000g czyli jednomilionowa,
ppm to jedna cząstka na milion czesci... Wszystko się zgadza.
Nat @ Jim
2005-06-09 07:18:56 UTC
U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol*@*PolBox.com> napisa³ w wiadomo¶ci

Przemol to Twój adres?
Oczywi¶cie bez gwiazdek.
jim
Tony Halik
2005-06-09 09:23:37 UTC
Witam
zawsze interpretowa³em Twoje wypowiedzi tutaj jako chemicznego eksperta...
dziwi± mnie naprawdê Twoje w±tpliwo¶ci rachunkowe, masz chyba z³y dzieñ
;-)
Chyba mnie z kims pomyliles. W sprawach chemicznych zabieram zdanie tylko w
prostych tematach. Tu chcialem tylko przedstawic koledze, ze czesto mamy do
czynienia z mg/l i ppm. Mnie na poczatku dalo to do myslenia. Na szczescie
mialem ulotki roznych producentow i szybko sie pokapowalem. Walnalem jednak
byka, potem drugiego i tak jak zauwazyles nie mam zlego dnia, ale czly
tydzien ;)
Teraz czesci milionowe mnie przerastaja i musze odpoczac :) Hehe matematyka
szkola podstawowa.

Pozdrawiam Tony Halik
Pszemol
2005-06-09 11:17:31 UTC
Post by Nat @ Jim
Przemol to Twój adres?
Oczywiście bez gwiazdek.
Owszem, jeden z wielu... i nie musisz się tak czaić z gwiazdkami
bo i tak jest tam więcej spamu od dawna niż prawdziwych listów... :-)
Następna strona >
Strona 1 z 2