elektronika w polskim akwarium
ejrene
2006-09-05 17:54:10 UTC
do napisania postu sklonila mnie luzna uwaga jakiegos akwarysty podczas
wizyty w jakims sklepie chcial kupic grzalke bez regulacji sprzedawca
stwierdzil ze ma tylko takie z regulacja i ze sa przeciez lepsze niz te bez
regulacji
facet prychnal tylko stwierdzajac ze jest w glebokim bledzie i jedyne
nadajace sie grzalki z wbudowana regulacja produkuje skalar szybko
przylaczylem sie do dyskusji ktora skonczyla sie na tym ze najlepiej zrobic
regulator samemu
problem niby prosty ale wrodzone lenistwo spowodowalo ze nabylem taka z
regulacja facet pokiwal smutno glowa i rzucil na odchodnym ze nie warto
dalej rozmawiac z morderca rybek
pomyslalem sobie znowu jakis nawiedzony
za jaki czas znowu ktos komus doradzal jaka wybrac grzalke i wyraznie
odradzil z regulatorem bimetalicznym "zatnie ci sie i ugotujesz ryby"
fala upalow zmusila mnie do stalego moczenia rak dlatego zirytowany nabylem
RT2
nie bylbym soba gdybym nie rozebral urzadzenia zaraz po przyjsciu do
domu.... szok zawartosc tego wynalazku doprowadzila mnie niemal do zawalu
wykonanie ponizej krytyki sila zmusilem sie aby nie wywalic tego do smieci
zaczalem szukac jakiegos schematu bowiem RT2 wyleczyl mnie skutecznie do
gotowych regulatorow i przez przypadek natknalem sie na posta w ktowym ktos
rekomendowal grzalke firmy skalar
dzis bedac w poblizu postanowilem wpasc i looknac co dobrego maja
spodziewajac sie powtorki z RT2
powital mnie starszy jegomosc dosc sympatyczny zaczalem jak to ja dyskutowac
chcac sie czegos ciekawego dowiedziec
i zostalem mile zaskoczony pokazal mi konstrukcje od srodka
w grzalce drut oporowy zostal nawiniety na szamotowym walcu (jak w
rezystorze drutowym) w sposob uniemozliwiajacy jakiekolwiek zwarcia
elektronika wykonana na laminacie szklanym w technice smd
lutowanie bardzo poprawne (pan z duma dodal ze juz bezolowiowe)
obudowa estetyczna
przy okazji pan pokazal mi konstrukcje konkurencji oparte na regulatorze
bimetalicznym i moj "ulubiony" RT2 (firmy polskie i zagraniczne)
zrozumialem wtedy tego akwaryste ktory nazwal mnie morderca rybek :)
pan stwierdzil ze sklepy nie chca zamawiac jego grzalek bo nie maja obrotu
przyjdzie klient kupi i zapomina o sklepie a inne po pewnym czasie psuja sie
i musi nabyc nowa
juz myslaem ze facet cos sciemnia ale nie bo jak sie okazalo u mojego brata
odkrylem grzalki ktore pracuja 15 lat (prosze zgadnac jakiej firmy :) )

przy okazji eksperymentow z napowietrzaniem nabylem pompke aquaela pozniej
dokupilem niestety na pamiec kierujac sie zielonym pudelkiem atmana (mysalem
ze to inna odmiana pompki aquaela niestety mam chore oczy i bez okularow nie
dopatrzylem sie ze atman to chinszczyzna
bedac w skalarze nabylem brzeczyk o ciekawej konstrukcji i wkrotce opisze w
jakiej recenzji co z tego wyszlo
na razie moge stwierdzic ze atman smierdzi chemia tak okrutnie ze boje sie
go podlaczyc do baniaka z zywymi rybami
to samo z powietrzem ktore tloczy az gryzie w oczy...
Kadazan
2006-09-05 18:24:23 UTC
[...]
Mam takie coś w szufladzie. Używałem bardzo dawno temu i byłem bardzo
niezadowolony :/ Bywało, że budził mnie jakimś dziwnym charczeniem w środku
nocy - jakby ktoś drzwi z domofonem otwierał. Od tej pory leży sobie nie wiem po
co. A w środku - rzeczywiście jedna wielka prowizorka i tandeciarstwo.

Mogłeś zapytać pana ze Skalara dlaczego sami nie prowadzą już dystrybucji swoich
wyśmienitych grzałek. Kiedyś działał ich sklep internetowy i można było
zamawiać. Teraz ze świecą szukać ich grzałek. A szkoda.
bedac w skalarze nabylem brzeczyk o ciekawej konstrukcji i wkrotce opisze w
jakiej recenzji co z tego wyszlo
Bardzo ciekaw czy jakość produktów Skalar także tutaj znajdzie odbicie.

Pozdrawiam i polecam grzałki Skalar :)
Kadazan na odwyku
Ygrak
2006-09-05 18:31:29 UTC
ejrene napisał(a):
[...]

Kupilem napowietrzanie Aquaela i nie jestem zadowolony (cuchnie i jest
strasznie glosna) :/
Grzalke mam aquaela i nie narzekam, chociaz od wewnatrz grzalki zrobil
mi sie jakis bialy nalot i nie wiem czy nie prosciej/bezpieczniej
pozbyc sie grzalki;

Co do oszczedzania na elementach do akwa - nie ryzykowalbym drugi raz,
chociaz nic jak na razie sie nie stalo (akwa tez mam aquaela).

Powaznie zastanawiam sie nad zakupieniem termometru na RS oraz jakiegos
wylacznika energii na RS i nie napisac programu, ktory by kontrolowal
temp w akwa i w odpowiedniej chwili wylaczal energie zasilajaca
grzalke. Grzalka oczywiscie mialaby termostat, a wylacznik bylby
konieczny po przekroczeniu temp. np. o 1st.

Prawde mowiac, soft by glowie rejestrowal temperature ale wiedzialbym
jak pracuje grzalka, jakie sa wahania etc. etc. etc....

Dawid
Pszemol
2006-09-05 18:57:19 UTC
Post by ejrene
[...]
Rzeczywiscie zamiast szukac jakiejs dziwnej grzalki bez regulacji
nalezy kupic taka z regulacja i ustawic ja na bardzo wysoka temperature,
tak aby chciala sie zawsze wlaczac - wtedy nam ten regulator w grzalce
nie przeszkadza bo jest zawsze wlaczony, tak jak w grzalce bez regulacji.

Co do "jedynych nadajacych sie" to glupota jest mniemanie, ze jest
gdzies na swiecie jakis niezawodny sprzet. Kazda, nawet najlepsza
grzalka ma prawo sie zepsuc. Najlepiej jest wiec dobrac jej moc tak,
aby w razie awarii nie ugotowala akwarium. Jeszcze lepiej jest tak
obliczyc potrzebna moc grzalki aby dalo sie kupic dwie o polowe mniejsze.
Automatycznie zalatwiasz kwestie awarii: jak masz dwie mniejsze grzalki
to gdy jedna z nich sie zatnie to nie ma sily aby zagotowala akwarium
bo ma za mala moc - sprawny regulator w tej drugiej ja wylaczy i bedzie
pracowac tylko jedna. To samo w razie gdy sie jedna grzalka przepali
i przestanie grac w ogole. Druga przejmie wtedy na siebie cale grzanie
i pewnie temperatura bedzie ciut nizsza niz powinna byc ale mrozu nie bedzie.

Jak sam widzisz nie ma sensu przeplacac na super-hiper grzalke, ktora
i tak sie moze zepsuc, jak kazda.
Post by ejrene
[...]
Oczywiscie ze nawiedzony.
Post by ejrene
[...]
Znasz kogos, kto zglaszal problem z regulatorem RT2?
Znasz kogos, komu RT2 ugotowal rybki ?
Post by ejrene
[...]
Estetycznie nie znaczy niezawodnie...
Montarz SMD stosuje sie glownie dla oszczednosci pieniedzy
w masowej produkcji. Im wiecej elementow elektronicznych tym
urzadzenie bardziej podatne na awarie. Bimetaliczny regulator
ma swoj czas pracy i styki sie potem zuzywaja - ale z elektronika
to nigdy wlasciwie nie wiesz kiedy padnie. Czasem wyrastarzy male
przepiecie z elektrowni i taka elektroniczna grzalka jest zalatwiona.
Post by ejrene
[...]
Ja mam grzalki rownie stare wielu roznych firm...
Nic z tego nie wynika i nie jest to statystycznie wlasciwe budowac
sobie opinie na podstawie pojedynczych przypadkow.
Co do popularnych grzalek bimetalicznych to czesciej one padaly
u mnie z powodu zwyklego rozbicia przy czyszczeniu, albo dlatego
ze zapomnialem je wylaczyc w czasie podmiany wody (nagrzana zalala
woda i szklo popekalo) oraz z powodu rozszczelnienia sie korka
przy wejsciu przewodu i dostania sie do grzalki wody...
Ani razu w calej swojej praktyce nie mialem problemu z bimetalem.
Awaria grzalki to nie tylko bimetal, wiec elektronika niewiele
tu zmienia.
Jujo
2006-09-05 19:18:23 UTC
Post by ejrene
[...]
:) )
[...]
A ja wlasnie ugotowalem rybki z powodu awarii bimetalu... Jak to nie jest
statystycznie budowaæ sobie opinie na podstawie pojedynczego przypadku :) ?
Czy gdyby Tobie zdarzylo sie ze wracasz do domu i mozesz zjesc rosol prosto
z akwarium nie zmienilbys zdania na temat danego sprzetu i nie wymienilbys
na inny? Dodam ze mialem grzalke powszechnie "szanowanej" firmy... Teraz nie
do¶æ ¿e mam bimetal w grzalce to jeszcze oddzielny termostat ustawiony 2
stopnie wyzej.
I mam teoretycznie b. ma³o prawdopodobienstwo ponownej takiej awarii :|
Aczkolwiek shit happenz, jak to mówi±...

Pzdr Hopsas.
Jacek
2006-09-05 18:34:22 UTC
Znam kogo¶ komu popsu³ siê nie jeden a dwa rt2 i to w ci±gu pó³ roku . A ten
kto¶ to ja . A grza³kê Skalar mam ju¿ ponad rok i chodzi niezawodnie .
Wielk± zalet± jest mo¿liwo¶æ regulacji temperatury bez moczenia r±k .
A co do powalenia elektroniki przepiêciem to mo¿na zastosowaæ filtr sieciowy
komputerowy . Jak kto¶ z Was chce tak± grza³kê to podam namiary na firmê :
tel. 022 664 96 85
tel./fax 022 664 96 91
e-mail:***@skalar.pl
Serwis - Sklep
"SKALAR"
ul. Ho¿a 37 lok.44
tel. 022 625 03 45
(czynne pn-pt: 12 - 18)
ejrene
2006-09-05 19:28:42 UTC
Post by Ygrak
Kupilem napowietrzanie Aquaela i nie jestem zadowolony (cuchnie i jest
strasznie glosna) :/

ja nie mam takich doswiadczen pompka aquaela apr150 spisuje sie poprawnie i
jest dosc cicha
do zakupu urzadzenia firmy scalar sklonil mnie niecodzienny ksztalt
urzadzenia i zapewnienie ze wynalazek jest opatentowany i cicho pracuje
nie przeszedl jeszcze walidacji tj nie sluchala go w nocy moja luba jak nie
bedzie narzekac znaczy sie git
dla mie wystarczala pompka aquaelowa ale zona narzekala ze ja slyszy :)
Post by Ygrak
Grzalke mam aquaela i nie narzekam, chociaz od wewnatrz grzalki zrobil
mi sie jakis bialy nalot i nie wiem czy nie prosciej/bezpieczniej
pozbyc sie grzalki;
zdecydowanie wymien pewnie jest na bimetalu a bialy nalot swiadczy ze
dostala sie wilgoc i idzie korozja
Post by Ygrak
[...]
powaznie zastanawiam sie nad wyciagnieciem zestawu ewaluacyjnego do bascoma
swedzi mnie naskrobac kawalek softu do sterownika akwaryjnego na jakiegos
atmelka
wyszukalem juz jakies gotowce ale jak to z gotowcami nie maja polowy funkcji
ktore moznaby zaimplementowac
moze zrobim spolke :)
WojtasW
2006-09-05 19:41:38 UTC
Post by ejrene
[...]
Witam
Jak ju¿ tak piszecie to ja siê pochwal±, ¿e grza³ka te¿ mi siê zblokowa³a na
bimetalu ale RT2 spisywa³ siê doskonale. Od jakiego¶ czasu zastêpuje go
urz±dzenie które sam wykona³em a jest to Skalar autorstwa Loccutus-a jak ju¿
masz pracowaæ nad bascomem to proponujê ci odwiedziæ stronê
http://skalar.mcten.pl jestem jego u¿ytkownikiem i sobie chwalê za³atwia
kilka podstawowych urz±dzeñ steruj±cych poczytaj zbudowanie nie stanowi
problemu a cieszy - bo sam wykonasz

Pozdrawiam
Wojtas
Pszemol
2006-09-05 19:43:46 UTC
Znam kogoś komu popsuł się nie jeden a dwa rt2 i to w ciągu pół roku . A ten ktoś to ja . A grzałkę Skalar mam już ponad rok i
chodzi niezawodnie . Wielką zaletą jest możliwość regulacji temperatury bez moczenia rąk .
Chcesz powiedzieć ze to grzalka starego typu, taka niezatapialna ?
No to trudno sie dziwic ze malo kto kupuje.

Jak czesto regulujesz temperature w akwarium ? Bo ja ustawilem
temperature raz i grzalka pracuje juz pare lat u mnie w morskim
bez zadnej regulacji.
A co do powalenia elektroniki przepięciem to można zastosować
filtr sieciowy komputerowy .
I tak taniej i niezawodniej wyjdzie kupic dwie NAJTANSZE na swiecie
grzalki o polowie mocy potrzebnej w akwarium... niz polegac
na watpliwej niezawodnosci jednej drogiej, duzej grzalki.
Pszemol
2006-09-05 19:43:48 UTC
Po pierwsze - proponuje lekture dwu ciekawych artykulow:
http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm
http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm
A ja wlasnie ugotowalem rybki z powodu awarii bimetalu... Jak to nie jest statystycznie budować sobie opinie na podstawie
pojedynczego przypadku :) ?
Ano nie jest. Pojedynczy przypadek to tylko pojedynczy przypadek.
Kazde urzadzenie sie psuje - nie ma na tym swiecie niezawodnych
w 100% urzadzen. Jeden przypadek absolutnie o niczym nie swiadczy.
Czy gdyby Tobie zdarzylo sie ze wracasz do domu i mozesz zjesc rosol prosto z akwarium nie zmienilbys zdania na temat danego
sprzetu i nie wymienilbys na inny? Dodam ze mialem grzalke powszechnie "szanowanej" firmy... Teraz nie dość że mam bimetal w
grzalce to jeszcze oddzielny termostat ustawiony 2 stopnie wyzej.
I mam teoretycznie b. mało prawdopodobienstwo ponownej takiej awarii :|
Aczkolwiek shit happenz, jak to mówią...
Gdyby mi grzalka ugotowala ryby to pretensje mialbym glownie
do siebie za zastosowanie grzalki o zbyt duzej mocy...
Ygrak
2006-09-05 19:50:17 UTC
Post by ejrene
dla mie wystarczala pompka aquaelowa ale zona narzekala ze ja slyszy :)
miala racje ;-) jest cholernie glosna :/
Post by ejrene
zdecydowanie wymien pewnie jest na bimetalu a bialy nalot swiadczy ze
dostala sie wilgoc i idzie korozja
https://sklep.aquael.pl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10001&storeId=10001&productId=10667&langId=1000&parent_category_rn=10612

Normalnie przez szklo widac zwoje...
Post by ejrene
wyszukalem juz jakies gotowce ale jak to z gotowcami nie maja polowy funkcji
ktore moznaby zaimplementowac
gotowce sobie daruj, wiecej roboty niz jest to warte...
Post by ejrene
moze zrobim spolke :)
W sumie spolke juz z kims mam ale chetnie wspolnie z Toba cos skrobne
;-)

http://pl.mt.com/

http://pl.mt.com/mt/filters/produkty-aplikacje_kontrola-procesow-przemyslowych/Process_0x000010083f6f05f140006005.jsp

Proponuje napisac soft, ktory by wspolpracowal np. z urz w/w firmy i
mierzyl oraz rejestrowal co2, ph, twardosci nietwardosci etc. oraz
wiele innych dupereli.
Soft mozna rozprowadzac razem ze sprzetem ale to bedzie raczej dla
bogatych i takich, ktorzy maja fiola na punkcie rybek...

Planuje kupic akwa ok. 5000l (w sumie to bedzie taka puszka z jedna
szyba albo pleksa (wsjo co to bedzie) i takie urzadzenia+soft by mi sie
przydaly...

Problem jest taki, ze urzadzenia sa pewnie dosyc drogie (stawiam na
2kEURnetto dla jednego czujnika) i dzialaja zazwyczaj na RS232 lub
PROFIBUS (dolicz ok 700EUR gdy chcesz odczytywac profibus).
Pewnie troszke dramatyzuje wprowadzajac przemysl do akwarium ale wole
szacowac z gory :)

Co o tym myslisz?
Kadazan
2006-09-05 20:07:52 UTC
Post by Pszemol
[...]
Tego nie rozumiem. Po co regulator, skoro i tak sugerujesz pracę ciągłą grzałki?
Post by Pszemol
[...]
Te dwie o połowę mniejsze mogą być przy okazji najwyższej jakości :) To taki
trzeci warunek.
Post by Pszemol
Jak sam widzisz nie ma sensu przeplacac na super-hiper grzalke, ktora
i tak sie moze zepsuc, jak kazda.
O, i tu jest pies pogrzebany :) Najwyraźniej drogi Pszemolu nie wiesz, że
grzałki Skalara, przy całej swojej super-hiperowatości, są o połowę tańsze od
Jagera. 40zł za najwyższą jakość to nie jest dużo i można w miejsce jednej
Jagera kupić dwie Skalara.
Post by Pszemol
Znasz kogos, kto zglaszal problem z regulatorem RT2? Znasz kogos, komu RT2
ugotowal rybki ?
No, już znamy. Dolicz jeszcze mnie - mi się zepsuł.
Post by Pszemol
Estetycznie nie znaczy niezawodnie...
Hehe... :) Powiedział pan Juzio wieszając ozdobny kinkiecik na wielkim kawle
blachy, który uprzednio przynitował do ściany i dorzucił jeszcze pięć kołków
rozporowych.
Skoro jest estetycznie, to znaczy, ze wszystko ma swoje miejsce. A skoro
wszystko ma swoje miejsce, znaczy, że konstrukcja jest przemyślana. Każdy
normalny człowiek prędzej zaufa czemuś, co wyglądem budzi zaufanie niż temu, co
wygląda jak wytwór jednorękiego szalonego elektronika. Jeśli chcesz mogę
postarać się o zdjęcia wnętrza RT2 :)
Post by Pszemol
[...]
Mój Skalar porządne przepięcie przeżył, mimo iż nie mam żadnej listwy
antyprzepięciowej. Komputer przetrwał, bo ma UPS-a i listwę; przy czym wiem, że
okoliczne komputery padały. Zatem przepięcie było, a grzałka działa - jak dla
mnie świadczy to o wysokiej jakości produktu.
Post by Pszemol
Ja mam grzalki rownie stare wielu roznych firm...
Nic z tego nie wynika i nie jest to statystycznie wlasciwe budowac
sobie opinie na podstawie pojedynczych przypadkow.
Cała renoma marki Eheim jest zbudowana na podstawie takich pojedyńczych
przypadków. To po nich poznaje się jakość firmy, bo - równolegle z
długowiecznością - nie słychać donosów o padnięciach.
Post by Pszemol
Ani razu w calej swojej praktyce nie mialem problemu z bimetalem.
A ja miałem i to przykry. W zimie, w nieogrzewanym z powodu nieobecności, pokoju
stało sobie moje akwarium. W nim grzałka Weipro. Styki z bliżej nieznanych
powodów przestały się zwierać - temperatura spadła do 20 stopni (w akwarium same
ciepłolubne gatunki). Gdybym nie wrócił w czas, to by po prostu padły z
wychłodzenia. Poza tym w archiwum grupy wiele jest raportów o zespawanych
stykach lub ogromnej niedokładności grzałek tego typu.
Post by Pszemol
Awaria grzalki to nie tylko bimetal, wiec elektronika niewiele
tu zmienia.
A moim zdaniem zmienia. Po pierwsze jest dokładniejsza - słupek termometru ani
drgnie - ustawiona temperatura trzymana jest idealnie. Po drugie jest
umieszczona poza akwarium, więc pracuje w korzystniejszych warunkach, nie mówiąc
o wygodzie regulacji. Grzałki bimetaliczne mają wszelkiego rodzaju pokrętła i
pokrętełka, które zarastają glonem, kamieniem i innym badziewiem - i wówczas nie
ma mowy o komforcie i płynności regulacji/korekcji temperatury. Po trzecie -
grzałka Skalara to w istocie bardzo dobrze wykonany termostat zewnętrzny
(podobny do RT2) zintegrowany z grzałką. Po czwarte - to co elektroniczne z
reguły zużywa się wolniej niż to co mechaniczne, gdyż nie ma części ruchomych
(czy się nie mylę?). Po piąte - kwestia estetyczna - kiedy Skalar zaczyna
pracować nie wydaje _żadnego_ nawet najcichszego dźwięku. Grzałki bimetaliczne
wydają cichszy lub głośniejszy trzask. A mnie wszelkie dźwięki tego typu,
dobiegające ze strony akwarium, stresują, co nie powinno dziwić biorąc pod uwagę
moje doświadczenia z pękającymi akwariami, które opisałem niedawno.

Piszesz, że awaria grzałki to nie tylko bimetal - co jeszcze zatem? Pęknięte
szkło? To przecież wina użytkownika - nie można winić producenta. Przepalona
spirala? Grzałki Skalara mają spirale zanurzone w piasku kwarcowym, który
przenosi ciepło na szkło i gwarantuje bezwładność cieplną (były o tym dyskusje
na grupie - niestety nie było jednoznacznego wniosku, czy grzałki Skalara są
przez to bardziej oszczędne). Pozostałe mają po prostu gołe spirale, które
dotykają szkła i pewnie mogą się przegrzewać/przepalać.

Pozdrawiam,
Kadazan na odwyku
ejrene
2006-09-05 20:09:34 UTC
Post by Pszemol
[...]
dla mnie to teoria za duze wachania temeratury w ciagu dnia juz byl zaciekly
post na podobny temat czy ma byc ze sterownikiem czy nie i w koncu
dyskutanci doszli do przekonania ze kazdemu wg potrzeb u mnie sa
uwarunkowania tak dobrane ze bez sterownika sie nie obedzie
Post by Pszemol
Jak sam widzisz nie ma sensu przeplacac na super-hiper grzalke, ktora
i tak sie moze zepsuc, jak kazda
skalarowa kosztowala ok 40 zeta za bimetalowa zaplacilem 37 jak widac cena
podobna za to regulacja w skalarowej o niebo wygodniejsza
Post by Pszemol
Znasz kogos, kto zglaszal problem z regulatorem RT2?
taa w tym watku nawet :)
Post by Pszemol
Znasz kogos, komu RT2 ugotowal rybki ?
u mnie nie zdazyl bo nie wytrzymalem i odlaczylem badziew zreszta w poscie
bardziej mi chodzilo o jakosc wykonania
jutro poszukam chlamu i pstrykne fotke
Post by Pszemol
Post by ejrene
[...]
masz racje ale u mojego brata pracuje wynalazek skalarowy 15 rok :)
poruszyles wazny problem niestety nasze sieci energetyczne wraz z
instalacjami lokalnymi dostarczaja energie z duza iloscia przepiec dlatego
ja nie ufajac napiecu w sieci mam WSZYSTKIE urzadzenia elektroniczne
podlaczone przez listwy antyprzepieciowe a szczegolnie wrazliwe maja po
upesiku (odchylenie wynikle z pracy w serwisie komputerowym :) ) i jak
mieszkam w bloku z fatalna instalacja od 10 lat nie maialem od tej strony
zadnego problemu a wiem ze problemy byly i sa z wypowiedzi sasiadow
Post by Pszemol
[...]
pracowalem w dziwnej firmie (prosze sie nie smiac kazdy w mlodosci robi
bledy) o nazwie spoldzielnia inwalidow i robilismy regulatory bimetaliczne
od tamtej pory mam uczulenie na takie konstrukcje poza tym sa malo dokladne
wole wsadzic mikroprocesor (przesadzam :) ) niz kawalek mechaniki ale
szanuje odmienne zdania bo nigdzy nie jest tak ze jedno rozwiazanie jest
cudowne i sie sprawdzi nalezy zawsze brac pod uwage ze kazda wypowiedz jest
subiektywna dla tego specjalnie nie wymienialem nazw firm przy wypowiedziach
pejoratywnych wyjatek zrobilem podajac typ regulatora bo za to co siedzi w
srodku nalezy mu sie sad ja za urzadzenie nie placilem pieniedzmi chlamowymi
w srodku albo czekiem ktory ma pokrycie w 50% i jak kazdemu klientowi nalezy
mi sie minimum szacunku a nie nabijanie w butelke
specjalnie zrobie fotke lookniesz sobie jak wyglada elektronika ja lepsze
plytki malowalem zwedzonym matce lakierem do paznokci w wieku 14 lat!!!!
moge sie pochwalic bo ocalaly moje wczesne konstrukcje (przelezaly w piwnicy
27 lat :) ) a tu mamy produkt pod ktorym podpisuje sie firma a nie 14
latek
ejrene
2006-09-05 20:20:09 UTC
Post by Jujo
[...]
ja ustawilem urazdenia odwrotnie tj na grzalce ustawilem max tj 32 stopnie
bo ryby wytrzymaja taka temperature w razie czego
a regulatorem zewnetrznym nastawiam rzadana temperature bez wkladania rak do
baniaka rozwiazanie ma ta wade ze jesli moje duplikaty genetyczne cos
pokreca to bedzie awaria ale w tym wlasnie celu nie pozbylem sie grzalki
bimetalicznej bo zadziala w ostatecznosci bimetal
pan ze skalara zreszta wykazal elastycznosc jesli chodzi o dlugosc kabelkow
i na 2 raz zamowie dluzsze na tyle ze nastawnik wyladuje w szafce gdzie nie
bedzie dostepny dla dzieciakow
ejrene
2006-09-05 20:55:02 UTC
Post by ejrene
[...]

Post by ejrene
Co o tym myslisz?
ty zaraz z grubej rury ;-) faktycznie taki automat moze byc bardzo
skomplikowany z systemem czasu rzeczywistego na pokladzie i calym
laboratorium do badania chemii wody ale mnie sie marzy cos co bedzie na tyle
funkcjonalne ze ulatwi obsuge baniaka i wyeliminuje mi rozwiazania
mechaniczne np nastawniki czasowe (te po 10 zeta o dokladnosci 15min) np
jakis atmel z wbudowanym watchdogiem
nie robilem rozeznania w 100% ale jak znam zycie na rynku sa rozwiazania
albo prymitywne albo o cenie ktora spowadowalby natychmiastowy wylew krwi do
mozgu :>
zreszta zauwazylem ze w warszawie sklepy zoologiczne stosuja taktyke
marketingowa zero supportu max zysku i to na procencie paskarskim
przyklad:
kupilem nadmanganian potasu do odkazania roslin zaplacilem 5zl i cos tam
groszy na butelce napisane jest ze starcza na 300l wody
ten sam srodek kupiony w aptece za cene 5 zl z kawalkiem przy identycznym
stezeniu wystarczylby na 6000l wody
preparat do badania wody w malym miescie gdzies w polsce kosztowal 16,5 zl w
warszawie 21 a nie sadze ze ten pierwszy sklep robi to charytatywnie
w tym pierwszym zamowilem 2 detale dostalem je za 3 dni w warszawie czekalem
3 tygodnie i dopiero jak moja irytacja siegnela zenitu olalem sklep i
zwrocilem sie do producenta ten bez mrugniecia okiem sprawe zalatwil znaczy
sie ze sklep mnie olal bo nie sadze zeby producent robil jakis problem
swojemu sklepowi patronackiemu

nie wykluczam takze zrobienia czegos dla posiadaczy grubego portfela ale jak
sie znajdzie sponsor :) a na serio to nie mam doswiadczenia w automatyce
przemyslowej jam skromy amator jest
Post by ejrene
ale chetnie wspolnie z Toba cos skrobne
serio serio? mam wyciagac graty mam taki wynalazek ktory byl w elektronice
praktycznej do zabawy z bascomem i niezagospodarowany "komputerek" zwany
pecelem autorstwa ¶p z. rabbe
Artur/Arsik
2006-09-05 20:55:20 UTC
Post by Kadazan
[...]
Chyba jednak jeszcze sprzedają ;-)

http://www.skalar.pl/grzalki.html
Artur-Szczecin
Kadazan
2006-09-05 21:16:19 UTC
Post by Artur/Arsik
Chyba jednak jeszcze sprzedają ;-)
http://www.skalar.pl/grzalki.html
Nowa strona! Poprzednia była zatem w sumie jakieś 2 lata martwa. Dzięki za
uświadomienie!

Pozdrawiam,
Kadazan na odwyku
ejrene
2006-09-05 21:17:18 UTC
Post by Jacek
Znam kogo¶ komu popsu³ siê nie jeden a dwa rt2 i to w ci±gu pó³ roku . A
ten kto¶ to ja . A grza³kê Skalar mam ju¿ ponad rok i chodzi niezawodnie
. Wielk± zalet± jest mo¿liwo¶æ regulacji temperatury bez moczenia r±k .
Chcesz powiedzieæ ze to grzalka starego typu, taka niezatapialna ?
w 100% zatapialna tyle ze ma regulator na "wtyczce" elektroniczny
logicznie odowiada to grzalce bez regulacji plu 1000 x lepszy regulator niz
rt2
Jak czesto regulujesz temperature w akwarium ? Bo ja ustawilem
temperature raz i grzalka pracuje juz pare lat u mnie w morskim
bez zadnej regulacji.
regulacja mi sie przydawala podczas upalow minimalizowalem skoki temperatury
przez podkrecanie termoregulatora w taki sposob aby skoki nie byly wieksze
niz 1 stopien na dobe niestety nie stac mnie jeszcze na chlodziarke do
akwarium za 1200 zl (najtansza w diskus-zoo) :-(
I tak taniej i niezawodniej wyjdzie kupic dwie NAJTANSZE na swiecie
grzalki o polowie mocy potrzebnej w akwarium... niz polegac
na watpliwej niezawodnosci jednej drogiej, duzej grzalki.
w skalarze wszystkie gralki niezaleznie od mocy kosztuja 40 zl (te z
regulatorem) wiec za 2 mniejsze o mocy o polowe mniejsza musialbym zaplacic
80 zeta :)
poza tym 2 urzadzenia 2 x wieksze prawdopodobienstwo awarii u mnie zaraz
uslysze ze awaria jednej grzalki nie ugotuje rybek ale spowoduje
niedogrzanie
ale wlasnie u mnie najwieksze niebezpieczenstwo polega na przeziebieniu
rybek
inna sprawa to jesli pada elektronika najczesciej uradzenie nie dziala a
jesli pada bimetal to przewaznie zespawaja sie styki
o! dales mi do myslenia dobrym pomyslem jest zastosowac u mnie druga
grzalke malej mocy ustawiona tak ze jesli temperatura spadnie ponizej
krytycznej ona zacznie grzac wode :)
ejrene
2006-09-05 21:31:01 UTC
normalny cz³owiek prêdzej zaufa czemu¶, co wygl±dem budzi zaufanie ni¿
temu, co wygl±da jak wytwór jednorêkiego szalonego elektronika. Je¶li
chcesz mogê postaraæ siê o zdjêcia wnêtrza RT2 :)
i to pijanego w trupa :)
:))))))))) ROTFL ha ha ha sorry juz przestaje
mam prosbe Kadazan jesli mozesz zrob fotke i podepnij do watku bo nie wiem
czy na jutro sie wyrobie a takie zjawisko jak wnetrze rt2 warto upamietnic
dla potomnych :)))))))
Kadazan
2006-09-05 21:43:45 UTC
mam prosbe Kadazan jesli mozesz zrob fotke i podepnij do watku bo nie wiem czy
na jutro sie wyrobie a takie zjawisko jak wnetrze rt2 warto upamietnic dla
potomnych :)))))))
Okej, ale dopiero jutro będę miał dostęp do aparatu. Poza tym - mam wcześniejszą
wersję RT2 :) Ciekawe czy obecna też wygląda tak... niezachęcająco... :)

Pozdrawiam,
Kadazan na odwyku

Następna strona >
Strona 1 z 4