Jaka ryba na slimaki.
AXJ
2003-10-23 08:22:35 UTC
Bardzo rozwijaja mi sie slimaki. Takie male czarne okragle. Nie jakies
wkretki. Slyszalem ze jest jakas rybka ktora lubi jesc te slimaki.
Czy ktos wie jaka i czy moze zyc w jednym akwarium z mieczykami, gurami,
kiryskami, glonojadami, skalarami i neonkami?

Z gory dzieki.
Daniel Mi³aczewski
2003-10-23 08:42:11 UTC
generalnie to bocje lubia slimaki ale lubia tez wieksze akwarium takze przed
zakupem tych rybek warto by bylo abys sie upewnil czy masz odpowiedni
zbiornik :)
Pozdrawiam.
_________________________________

http://akwa.mbnet.pl - bocje i inne ryby
AXJ
2003-10-23 08:59:43 UTC
Post by Daniel Mi³aczewski
generalnie to bocje lubia slimaki ale lubia tez wieksze akwarium takze przed
zakupem tych rybek warto by bylo abys sie upewnil czy masz odpowiedni
zbiornik :)
Mam 200l 100x40x50. Dobre nawet dla skalarow. Ale czy ta bocja to jest
spokojna rybka?
A moze inny sposob na slimaki. Moze jakis specyfik?
Jasiek X
2003-10-23 10:08:46 UTC
Post by AXJ
Mam 200l 100x40x50. Dobre nawet dla skalarow. Ale czy ta bocja to jest
spokojna rybka?
a to zalezy jaka niektore sa dosc "rozrywkowe" np. bocja wspaniala
potrafi byc czasem agresywna zwlaszcza trzymana pojedynczo
jest to rybka stadna w pojedynke nie powinna byc trzymana
no i akurat bocja wspaniala potrzebuje najwiekszego akwa
wiec moze np. kilka bocji karlowatych o ile oczywiscie nie masz
juz kompletu w akwa

Jarek El.
www.modelarstwo.petrus.pl
www.weekend.petrus.pl
***@petrus.pl
PiotreK
2003-10-23 10:26:15 UTC
Polecam bocje siatkowaną(min 3 szt.) o ile nie masz piasku na dnie i dobrze
ukorzenione roślinki. Rybka bardzo ryje w dnie przez co moze zrobic
przemeblowanie w akwa. Bardzo fajne rybki.

Pozdr. PiotreK
AXJ
2003-10-23 11:51:35 UTC
Czytalem o tych bocjach na internecie i chyba kupie ze 3 bocje wspaniale. Czy
one tez zjadaja slimaki?
Metka Teresa
2003-10-23 11:03:22 UTC
U?ytkownik "AXJ " <***@gazeta.SKASUJ.TO.pl> napisa? w wiadomo?ci news:bn834b$2br$***@inews.gazeta.pl...
> [...]
| Czy ktos wie jaka i czy moze zyc w jednym akwarium z mieczykami, gurami,
| kiryskami, glonojadami, skalarami i neonkami?

generalnie to ze ślimakami radzą sobie bojowniki, ale nie wiem czy będą
pasowały do Twojego akwa - skalary
Ewa
2003-10-24 18:53:26 UTC
Małe?? Czarne?? Okrągłe?? A fe :(( Muszę Cię zmartwić Metko moja.
Te ślimaki nazywają się Rozdętki i są bardzo ciężkie do zwalczenia
(zwłaszcza ich jajka).
Bocja zjada raczej duże ślimoki a Twoimi ślimokami najchętniej "zajmą" się
bojowniki i wszelkiego rodzaju gurami.
Powodzenia
Pozdroofka
Ewa

Krzysztof M. Kazmierczak / redKK
2003-10-25 07:34:03 UTC
Post by Ewa
Małe?? Czarne?? Okrągłe?? A fe :((
Dlaczego "a fe"? Przygladalas sie kiedys tym slimaczkom z bliska? Wiesz czym
one zajmuja sie w Twoim akwa? Nie wiesz, ze sa pozyteczne?
Krzysztof M. Kazmierczak redKK / www.Malawi.PL - 7 NOWYCH opisow!

http://sklep.2-k.pl < lek na akwa-choroby: "Zdrowy jak ryba" dostawa w 7 dni
m***@buziaczek.pl
2003-10-23 12:18:23 UTC
Ja ze swojego doświadczenia polecam Ci Bocję Wspaniałą. Mam akwa 72 L, od metra
ślimaków, 12 neonków, 2 gupiki i właśnie 2 bocje. Jak wyczytałem, masz akwa 200
l. Moim zdaniem spokojnie możesz wpuścić z 3-4 bocje. Bardzo ładnie zjadają
ślimaki a przy okazju jedzą opadnięty na dno pokarm. Ale gdy kupisz te ryby,
nie zapominaj o jakieś kryjówce np. groty lub kokos. Bocje bardzo lubią się
chować.
AXJ
2003-10-23 13:54:43 UTC
Post by m***@buziaczek.pl
Ja ze swojego doświadczenia polecam Ci Bocję Wspaniałą. Mam akwa 72 L, od
metra ślimaków, 12 neonków, 2 gupiki i właśnie 2 bocje.

Wlasnie takie bocje sobie poszukam. Mysle ze ze 3(bo powinny byc razem). Co
to znaczy od metra slimakow. Znaczy jedza te slimaki czy nie.
Post by m***@buziaczek.pl
nie zapominaj o jakieś kryjówce np. groty lub kokos. Bocje bardzo lubią się
chować.
Mam dwa kokosy a dokladnie dwie polowki jednego.
Jeszcze jedno. Drogie te rybki?
MaVrick
2003-10-23 14:14:19 UTC
"Od metra ślimaków" - znaczy to, że mam bardzo dużo ślimaków :))))

Zgadza się, że bocje muuszą być trzymane w kilka sztuk. A cena :)) Młode sztuki
w Warszawie kosztują około 13 zł, a duże około 24 zł :D
m***@buziaczek.pl
2003-10-23 14:14:12 UTC

Wioletta
2003-10-24 08:46:06 UTC
Rzeczywiście bocje są bardzo pomocne. B. Wspaniałe rosną podobno większe od
siatkowanych, ale za to wolniej. Kryjówki konieczne. W Krakowie w sklepach
widziałam od 15, 16 złotych. (taniej u mnie nie ma szans, chyba, ze na
giełdzie, ale od razu trzeba ze 6 szt kupić.

A tak na marginesie, też miałam niesamowitą plagę ślimaczków, ale nie
walczyłam z nimi bo było ich za dużo i w życiu bym ich nie wyłowiła. W
nieszkodliwość (dla ryb) środków na ślimaki nie wierzyłam. Poprawiając
stopniowo parametry wody w moim akwa obniżając twardosc weglanowa do 5
stopni niemieckich ze zdziwieniem kiedys zauważyłam, że prawie wszystkie
ślimaczki zginely. gdzieniegdzie po intensywnych poszukiwaniach udało sie
wypatrzyc pojedyncze osobniki, ale ich muszelki były jakies dziwne (białawe,
bo ślimaczki nie miały wapnia do budowania swoich muszelek, więc wygineły.)
Ale to tak na marginesie, bocje to super rybki, ale takze niebezpieczne,
podobno potrafią uśmiercić nawet duze slimaki jak wyrosniete ampularie.
2003-10-25 08:00:44 UTC
"Wioletta" napisała:
(...)
Post by Wioletta
[...]
Polecam uwazna lekture tego, co napisala wyzej Wioletta. Populacja slimakow
zalezy od nas - akwarystow. Nie trzeba wcale uciekac sie do chemii czy
wprowadzania ryb slimakozernych (czesto do niedpowiednich zbiornikow i w
zbyt malej liczbie by dobrze sie czuly). W dobrze zadbanym zbiorniku, w
ktorym nie przekarmiamy ryb populacja slimakow jest bardzo ograniczona, w
naturalny sposob. A te slimaki ktore sa nikomu nie wadza, a wrecz
przeciwnie, sa przydatne.
Poza tym to bardzo ciekawe stworzenia :) Ja dzien akwarystyczny ;)
rozpoczynam od obserwacji slimakow w stojacym na biurku obok komputera
paludarium.

2003-10-25 07:36:33 UTC
Post by m***@buziaczek.pl
Ja ze swojego doświadczenia polecam Ci Bocję Wspaniałą. Mam akwa 72 L, od metra
ślimaków, 12 neonków, 2 gupiki i właśnie 2 bocje.
Hmm... 2 bocje to za malo by czuly sie dobrze. Poz atym akwa 72 l nadaje sie
do hodowli bocji wspanialych przez 2-3 lata - potem trzeba wydac je do
wiekszego akwa, bo zaczynaja sie meczyc. To ryby osiagajace potezne
rozmiary.
Krzysztof M. Kazmierczak redKK / www.Malawi.PL - 7 NOWYCH opisow!

http://sklep.2-k.pl < lek na plagi i choroby: "Zdrowy jak ryba" dostawa w 7
dni