pyszczaki - czerwone skrzela
dorota
2004-02-24 22:06:59 UTC
witam !

zauważyłam w sklepie u małych pyszczków(ok 2 cm)zaczerwienione skrzela, co to
może oznaczać ? Czy moze to być związane ze zmianą PH(rybki dopiero wczoraj
przyjechały do sklepu ) czy chodzi o cos poważniejszego ?
Wszystkie są z jednej hodowli ok 50 sztuk mają to samo. Jak długo takie rybki
należy poddawać kwarantanie i jak nie zniknie to czy je wpuszczać do akwa,
boję sie,żeby nie zaraziły pozostalych ?

pzdr
dorota
marcin mianowski
2004-02-24 22:59:05 UTC
Post by dorota
[...]
Witaj,
Ja u swoich pysiów też zauważyłem podobne symptomy, z tym, że moje rybki są o
wiele większe i starsze od tych o których Ty piszesz. W swoim zbiorniku 240
litrowym mam 4 gatunki (P. acei, L.caeruleus, M.cyaneorhabdos oraz P.saulosi) i
czerwone skrzela obserwuję tylko u P. acei. Dodatkowo, podczas karmienia i
zaraz po karmieniu rybek, płetwy skrzelowe robią się coraz bardziej
zaczerwienione. Po kilku godzinach zaczerwienienie znika, ale przy następnym
karmieniu pojawia się ponownie. Pierwotnie myślałem, że ma to związek z
podawaniem konkretnego pokarmu, ale myliłem się (po odstawieniu Hikari Cichlid
Excel problem w dalszym ciągu występuje). U rybek tych można dodatkowo
zaobserwować cieńką czerwoną linię na obrzężach ciała, w miejscach gdzie łączą
się płetwy: grzebietowa i odbytowa z korpusem, a także obrzęk na jednym oku z
towarzyszącą temu niewielką "mętną plamką" na źrenicy oka. Z tym, że takie
obrzęki obserwuję nie tylko u P. acei z czerwonymi skrzelami, ale i u
dominującego samca M.cyaneorhabdos. Wielokrotnie poruszałem tą kwestię na
czacie dla malawistów, ale nikt nie był w stanie wskazać przyczynę tego
zjawiska. W moim przekonaniu pH, NO3 w normie, temperatura w zbiorniku 27
stopni. Zacząłem się zastanawiać czy przypadkiem do kranówki nie dolewają
jakiegoś świństwa.
pozdrawiam
marcin mianowski

PS. podobną do Twojej sytuację opisał bodajże w poście z 24 stycznia hodowca
muszlowców z Tanganiki.
Too Old w Milanówku
2004-02-24 23:02:51 UTC
Nadejszła wielkopomna chwila
dorota<***@poczta.onet.pl>
napisał(a) w swojej wiadomości
Post by dorota
witam !
zauważyłam w sklepie u małych pyszczków(ok 2 cm)zaczerwienione skrzela, co
to może oznaczać ?
mi się zawsze zdawało,że skrzela powinny byc czerwone (czasem przez skrzela
płynie krew i u niektórych ryb jest faktycznie czerwona)

ale może oczywiście sie mylę ,alboco ???
--
kochany rekinek- J.Krzysztof Chiliński ***@nie_chce_spamu_4me.pl
Milanówek ( http://www.too-old.prv.pl ) , a obok stolica Państwa Urzędników
< Jeśli gniewasz się na mnie to czas abyś wyłączył swój komputer>
d***@poczta.onet.pl
2004-02-25 09:48:37 UTC
Post by Too Old w Milanówku
Post by dorota
[...]
te zaczerwienienia u rybek, o których pisalam ( były to małe krabro)
zdecydowanie przekraczają normę
pzdr
Dorota
Jackie
2004-02-25 10:25:51 UTC
Post by d***@poczta.onet.pl
te zaczerwienienia u rybek, o których pisalam ( były to małe krabro)
zdecydowanie przekraczają normę
A jaka jest norma? ;)

Być może niepotrzebnie się przejmujesz, moje estherae też miały mocno
czerwone skrzela i wszystko było ok.
Wydaje mi się że taki objaw łatwo zuważyć u pyszczaków które w okolicach
skrzeli są żółte lub pomarańczowe. Bardziej martwiłabym się o nienaturalnie
blade skrzela.
--