TetraTec EX 700 zapychanie
Hypnos
2007-06-12 20:38:27 UTC
U¿ywam filtra TetraTec EX 700 ponad 3 tygodnie w zbiorniku oko³o 230l.
Zauwa¿y³em, ¿e sporo spad³a jego wydajno¶æ, zamiast b±belków pod lusterm
wody mam delikatne b±belki na powieszchni. W przewodach widaæ delikatny
osad, ale chyba raczej to nie to. Mo¿e montarz jest wadliwy. Poni¿ej
umie¶ci³em pogl±dowy obrazek z instalacji filtra, mo¿e bêdzie czytelny.
Filtr znajduje siê po prawej stronie akwa "EX", pobiera z prawej strony wodê
"we" i pcha na lew± "wy", szeroko¶æ akwarium 120 cm.

Byæ mo¿e zgodnie z fizyk± lepiej skróciæ przewód przez, który wyp³ywa woda
do akwarium, mo¿e kto¶ coæ poradzi ?

wy we
[________]
EX

Darek
KI
2007-06-13 07:22:31 UTC
Post by Hypnos
[...]
czesc,
moim zdaniem to jednak weze.
Ja w swoim filtrze czyszcze weze co ok 4 tygodnie, uzywalem kiedys ex700 i
tak samo, co 3-5 tygodni musialem jeczyscic.
pozdr
Krzysiek
Raste
2007-06-13 14:41:29 UTC
Post by Hypnos
U¿ywam filtra TetraTec EX 700 ponad 3 tygodnie w zbiorniku oko³o 230l.
Zauwa¿y³em, ¿e sporo spad³a jego wydajno¶æ, zamiast b±belków pod lusterm
wody mam delikatne b±belki na powieszchni. W przewodach widaæ delikatny
/ciach/
hmm dziwne troszke jest dla mnie to co pisze KI...ja mam taki sam filtr w
akwarium 240l i od wrzesnia tamtego roku nie czyscilem ani razu wezy...jest
w nich jakis tam nalot ale nie jest on jakis strasznie wielki i nie
zauwazylem spadku wydajnosci filtra...za to zapytam o co innego...napisz mi
w jakiej kolejnosci masz ulozone wklady w filtrze i jakie to sa wklady?
Post by Hypnos
Darek
pozdrawiam Raste
Hypnos
2007-06-14 07:56:44 UTC
Post by Raste
Post by Hypnos
[...]
Zgodnie z tym co mam na opakowaniu

Licz±c od góry:
G±bka + Fizelina
G±bka + G±bka
Plaskikowe kuleczki
Ceramika + g±bka (Ceramika postawiona na "sztorc")

Uruchomi³em kube³ek bez fizeliny, troszkê mam wiêksze ci¶nienie ale to nie
to samo co podczas pierwszego urchomienia!!

Zastanawia³em sie nad zmian± miejsca baniaka, bo jednak podnoszenie s³ypa
wody w przewodzie 1.5m jest spore. Mogê go skróciæ do 0.8m, ale nie chce
jeszcze go ci±æ, mo¿e kto¶ co¶ poradzi ?
Post by Raste
Post by Hypnos
Darek
pozdrawiam Raste
mythbuster
2007-06-14 11:17:10 UTC
Post by Hypnos
jeszcze go ci±æ, mo¿e kto¶ co¶ poradzi ?
Post by Raste
Darek
pozdrawiam Raste
Posluchaj KI, przeczysc weze.
Bla
2007-06-14 12:02:15 UTC
Post by Hypnos
Zastanawia³em sie nad zmian± miejsca baniaka, bo jednak podnoszenie s³ypa
wody w przewodzie 1.5m jest spore. Mogê go skróciæ do 0.8m, ale nie chce
jeszcze go ci±æ, mo¿e kto¶ co¶ poradzi ?
Podnoszenie s³upa jest równowa¿one przez wodê sp³ywaj±c± do filtra.

Ja mam te¿ ex700 i czyszczenia wê¿y jeszcze nie robi³em (jakie¶ 4 miesi±ce).
Nawet wata która jest w filtrze nie brudzi mi siê zbyt czêsto (czyszczê j±
raz na miesi±c).
Ale ja mam za³o¿ony prefiltr na wlocie filtra. Jedyny spadek przep³ywu wody
notujê w momencie kiedy przytka siê prefiltr, ale wtedy nie muszê nawet
otwieraæ filtra tylko czyszczê prefiltr i wydajno¶æ wraca do normy.

Pozdrawiam
Nowique
Raste
2007-06-14 14:26:31 UTC
Post by Hypnos
G±bka + Fizelina
G±bka + G±bka
Plaskikowe kuleczki
Ceramika + g±bka (Ceramika postawiona na "sztorc")
ja bym tutaj szukal przyczyny....zdajesz sobie sprawe ze woda w tym filtrze
plynie od dolu do gory? czyli teoretycznie masz ulozone najpierw wklady
'biologiczne' pozniej mechaniczne...czyli dokladnie odwrotnie niz powinno
byc...nie wiem dlaczego te wklady sa ulozone pierwotnie w takiej kolejnosci,
kiedys jak jeszcze pracowalem w sklepie zoologicznym to o to samo pytalem
przedstawiciela tetry...ale niestety nie potrafil mi odpowiedziec...;)

pozdrawiam Raste
Arek (G)
2007-06-14 15:09:10 UTC
Post by Raste
Gąbka + Fizelina
Gąbka + Gąbka
Plaskikowe kuleczki
Ceramika + gąbka (Ceramika postawiona na "sztorc")
[...]
Może dlatego, że aby wyczyścić/wymienić wkłady mechaniczne nie trzeba
wyjmować wszystkich koszyków z filtra, bo one leżą na górze.

Pozdrawiam,
Arek
Raste
2007-06-14 15:20:46 UTC
Mo¿e dlatego, ¿e aby wyczy¶ciæ/wymieniæ wk³ady mechaniczne nie trzeba
wyjmowaæ wszystkich koszyków z filtra, bo one le¿± na górze.
hehe no bez przesady...przy takim ulozeniu wkladow makabrycznie szybko
zapycha sie ceramika i inne wklady biologiczne...co moze wlasnie byc
przyczyna spadku wydajnosci filtra
Pozdrawiam,
Arek
Hypnos
2007-06-14 20:38:36 UTC
Post by Raste
[...]
Problem chyba siê rozwi±za³, znów widzê b±belki g³eboko pod tafl± wody.

Skróci³em w±¿ wylotowy do niezbêdnego minimum. To jednak tylko troszkê
poprawi³o sytuacjê.
Zobaczy³em, ¿e w kolanie do zasysania wody z akwarium pojawia siê powietrze.
Ca³a górna rurka by³a wype³niona powietrzem, a woda przelatywa³a przez
kolano "skokami". Zala³em jeszcze raz baniaka, kolano nape³ni³o siê wod± i
wszystko wróci³o do normy (troszkê musia³em pobawiæ siê przyciskiem bo nie
posz³o od pierwszego zaci±gniêcia).

Co do u³o¿enia wk³adów znalaz³em to:
http://www2.tetra.de/ex_filter/index.cfm?lang_id=2&ident=eigenschaften

Jednak rurki trzeba czy¶ciæ :-(, chyba ¿e s± jakie¶ pastylki do glonków ?

Dziêki wszystkim za pomoc,
Darek
Post by Raste
Pozdrawiam,
Arek
CraNcH^MS
2007-06-15 21:45:23 UTC
Hypnos pisze:

[....]
Problem chyba się rozwiązał, znów widzę bąbelki głeboko pod taflą wody.
Skróciłem wąż wylotowy do niezbędnego minimum. To jednak tylko troszkę
poprawiło sytuację.
Zobaczyłem, że w kolanie do zasysania wody z akwarium pojawia się powietrze.
Cała górna rurka była wypełniona powietrzem, a woda przelatywała przez
kolano "skokami". Zalałem jeszcze raz baniaka, kolano napełniło się wodą i
wszystko wróciło do normy (troszkę musiałem pobawić się przyciskiem bo nie
poszło od pierwszego zaciągnięcia).
[....]

Ja bym tu postawił inną diagnozę. Słyszałem, że kolanka w Tetrach
klejone są z dwóch części i często się rozklejają (pękają). Piszesz, że
w kolanku przez które zasysana jest woda pojawia się powietrze co może
wskazywać na nieszczelność w kolanku wlotowym. Przez małą szczelinę
zasysane jest powietrze poprzez podciśnienie, które wytwarza filtr.
Dlatego też masz bąbelki powietrza głęboko pod taflą bo powietrze jest
rozbijane przez wirnik natomiast gdy w kolanku jest go zbyt wiele spada
Ci wydajność filtra. Stawiam taką diagnozę bo niedawno miałem to w swoim
filtrze FLUVAL, ale kolanka mam od systemu instalacji do wody GENOVA,
jednak rurki na którą zakładam tzw. koszyk wlotowy nie kleiłem i tam
utworzyła się drobna nieszczelność. Efekt był taki sam jak opisujesz.

Pozdrawiam.
CraNcH^MS
Marek
2007-06-14 16:13:33 UTC
Post by Hypnos
[...]
Witam,
a u mnie po oko³o 5 miesi±cach spad³a wydajno¶æ i nieznacznie zacz±³ on
ha³asowaæ (odkry³em to przez przypadek). Rozkrêci³em go, sprawdzi³em i znów
to samo. Odkrêci³em wiêc wirnik (po otwarciu filtra taka ¶rubka z motylkiem
na pokrywie) i to by³ strza³ w dziesi±tkê. Wyci±gn±³em wirnik i okaza³o siê
¿e jest tam sporo brudu który hamowa³ wirnik. Teraz jest ju¿ OK. Spróbuj!

Pozdrawiam
Marek
Flyover
2007-06-15 15:55:37 UTC
Używam filtra TetraTec EX 700 ponad 3 tygodnie w  zbiorniku około 230l.
Zauważyłem, że sporo spadła jego wydajność, zamiast bąbelków pod lusterm
wody mam delikatne bąbelki na powieszchni. W przewodach widać delikatny
osad, ale chyba raczej to nie to. Może montarz jest wadliwy. Poniżej
umieściłem poglądowy obrazek z instalacji filtra, może będzie czytelny.
Filtr znajduje się po prawej stronie akwa "EX", pobiera z prawej strony wodę
"we" i pcha na lewą "wy", szerokość akwarium 120 cm.
Być może zgodnie z fizyką lepiej skrócić przewód przez, który wypływa woda
do akwarium, może ktoś coć poradzi ?
wy          we
            EX
Darek
Mam ten sam filtr i mialem ten sam problem. Zalozylem prefilitr (mala gabke na
wlocie filtra) oraz zakleilem czarna tasma weze gumowe. To jest czesty problem
z tym filtrem (znajomy tez ma taki sam).
pozdrawiam,
Kamil